Vinzarile Dacia au scazut cu 14% in primele patru luni. Dupa ce s-a vindut ca piinea calda, doborind record dupa record in materie de vinzari, Logan frineaza cresterea la sfirsitul perioadei ianuarie-aprilie 2006.

Daca pe ansamblul anului trecut Automobile Dacia a inregistrat vinzari cu 55,7% mai mari decit in 2004, iar modelul Logan a urcat cu 335%, in prima parte a acestui an comercializarea modelelor Logan si a autoutilitarelor a scazut de la 39.309 unitati la 33.855 de autovehicule. Prin opozitie, productia s-a majorat cu 16 puncte procentuale, de la 54.357 la 63.050 de autovehicule.

Scaderea vinzarilor a fost determinata de renuntarea fabricarii modelului Solenza si de crearea unui orizont de asteptare din partea clientilor fata de aprobarea de catre Guvern a programului de innoire a parcului auto, a declarat vicepresedintele Consiliului de Administratie al companiei, Constantin Stroe. Anul trecut, Guvernul a alocat fonduri pentru un program de innoire a parcului auto, care prevedea predarea spre casare a oricarui tip de autoturism mai vechi de 12 ani, in schimbul sumei de 30 de milioane de lei, constituita ca avans pentru achizitionarea unei masini noi.

Programul nu a fost continuat in acest an, desi ministrul Mediului, Sulfina Barbu, a declarat in luna martie ca Executivul intentioneaza sa ia o astfel de decizie. Modelul Solenza, care a reprezentat 12,2% din totalul vinzarilor in primele patru luni din 2005, a fost scos din productie la sfirsitul lunii martie a anului trecut


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.