Reclamele romanesti la banci mizeaza mai mult pe oferta de credite si mai putin pe brand

"Batalia se duce pe cimpul arid al comunicarii tactice, cu executii fara pretentii, menite sa puna accentul pe cifre pina la nivelul in care privitorul nici nu mai observa a carei banci a fost reclama", observa Irina Tomsa, copywriter Scala JWT, agentia care a realizat campania pentru Bancpost. Si Ema Prisca, senior copywriter Leo Burnett, responsabila cu ultimele reclame BCR, crede ca publicitatea se napusteste in zona de retail, iar bancile care vor sa devina branduri sint prea putine.

"Publicitatea bancara se margineste a fi acum o batalie in dobinzi. Nu cred ca e si una foarte eficienta, cind cei care striga nu au voci suficient de distincte", adauga Ema Prisca. "Intr-un sistem bancar in care se lupta peste 30 de banci comerciale, nu este deloc usor. Bariera comunicarii intr-un limbaj corporatist este destul de greu de trecut", spune Adela Pascu, secretar general BRD.

Costume elegante

Daniel Gavrila, managing director Lowe & Partners, agentia care a produs spoturile pentru Citifinancial, face un scurt istoric: "Acum doi ani parea ca publicitatea la banci se va desfasura pe o singura directie, cea a oamenilor zimbitori care isi string mina in fata bancii, a copiilor zburdalnici si a mamelor tinere si frumoase". Ema Prisca isi aminteste ca "cele doua-trei banci mai acatarii considerau ca si-au facut treaba pe comunicare publicind cite o macheta ce continea o poza de cliseu si un slogan pompos, de lemn".

Romanii vor sa vada sediul

Valentin Suciu, director de creatie Odyssey, agentia care a realizat campania pentru ABN Amro Bank, explica insa de ce sediul bancii este atit de important intr-o reclama. "Am aflat ca oamenii au nevoie sa vada sediul bancii ca sa fie convinsi de profesionalismul ei. Asa ca a venit de la noi hotarirea de a incheia spoturile cu o miniprezentare a bancii, chiar daca asta ne rapea secunde pretioase din poveste.

Am construit pe sentimentul de inferioritate pe care-l traiesti atunci cind nu ai bani si cei din jur au", mai spune Suciu. Si cei de la Lowe au mizat pe nevoile omului de rind. "Nu vorbim despre implinirea viselor, nu vorbim despre realizarea unor capricii. Este vorba despre presiunea pe care o ai pentru a-ti rezolva problemele atunci cind ai epuizat micile ajutoare", arata Gavrila.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.