Compania Electrica intentioneaza sa introduca plata facturilor prin intermediul telefoniei mobile, respectiv prin SMS. Potrivit unor reprezentanti ai Electrica, filialele companiei trebuie sa analizeze individual modalitatile prin care isi pot diversifica serviciile de plata oferite clientilor casnici, una din masurile luate in considerare fiind si achitarea facturilor prin telefonul mobil. Acest sistem presupune, mai intai, existenta unei conventii intre filiala Electrica si un operator de telefonie mobila. Dupa incheierea unui asemenea contract, clientii care doresc sa beneficieze de aceasta modalitate de plata trebuie sa incheie la randul lor o conventie cu furnizorul de telefonie mobila sau cu filiala Electrica. Documentul este necesar pentru a lua in evidenta clientul si pentru identificarea unui cont bancar prin intermediul caruia sa fie efectuate tragerile reprezentand contravaloarea facturii.

SMS cu valoarea facturii

Dupa incheierea conventiilor, clientul suna la un numar de apel oferit de compania de telefonie mobila si primeste un SMS prin care este informat despre valoarea facturii pe care o are de achitat. Mai apoi, consumatorul trebuie sa isi dea acordul asupra tranzactiei (n.r. - asupra platii) si apeleaza din nou un numar. Astfel plata facturii se realizeaza, iar clientul primeste un SMS care ii confima acest lucru. In functie de conventia negociata de filiala Electrica si operatorul de telefonie mobila, costul comisioanelor si al SMS-urilor poate fi suportat de furnizorul de electricitate. Pentru securizarea tranzactiilor, clientul primeste si o parola de acces.