Flamingo International a realizat in 2005 o cifra de afaceri de 313,6 milioane de lei (circa 86,5 milioane de euro), in crestere cu aproximativ 30% fata de valoarea inregistrata in 2004, transmite un comunicat al grupului.

Potrivit comunicatului, profitul net al grupului a fost de 7,3 milioane de lei, fata de nivelul de 14,8 milioane de lei in 2004. Profitul net s-a situat sub tinta vizata de companie, in principal in urma pierderilor provocate de diferentele de curs valutar, se precizeaza in comunicat.
Compania a apreciat ca avansul vanzarilor s-a datorat in principal dezvoltarii canalului de distributie in zona clientilor mari (key accounts), cifra de afaceri obtinuta din activitatea de retail fiind sub obiectivul propus la inceputul anului precedent. Capitalul propriu al companiei a crescut cu 144% in anul 2005, ajungand la 86 de milioane de lei, componenta cea mai importanta fiind majorarea de capital in urma ofertei publice de preluare a Flanco International.

Raportul contine rezultatele preliminare neauditate ale grupului de firme, inclusiv subsidiarele din cele opt tari in care Flamingo desfasoara activitati.

Flamingo a semnat, in ianuarie, cu Flanco Holding acordul pentru achizitia integrala a Flanco International SRL. Valoarea totala a tranzactiei va fi de circa 37 milioane de euro, iar ambele marci, Flamingo si Flanco, vor fi mentinute. In urma operatiunii de cumparare a Flanco, grupul Flamingo va deveni al doilea retailer de produse IT, electronice si electrocasnice, din punct de vedere al vanzarilor, prima pozitie fiind ocupata de Altex.