Modelul-minune in termeni de vinzari al grupului Dacia-Renault va fi lansat in februarie in Bulgaria, la o luna dupa ce comercializarea Logan a inceput in Italia.

Automobilul Logan va fi comercializat pe piata bulgara de la inceputul lunii februarie, la preturi care pornesc de la 12.772 de leva, echivalentul a 6.531 de euro. Aceasta suma reprezinta pretul cu toate taxele incluse, a anuntat dealerul bulgar al concernului Renault Nissan.

Costul versiunii de baza face ca Logan sa fie unul dintre cele mai ieftine automobile noi vindute in Bulgaria. Exceptiile le reprezinta modelul Seicento produs de constructorul italian Fiat si unele variante ale producatorului Lada din Rusia. Potrivit lui Roberto Romanini, responsabil proiect Dacia pentru Italia, Logan a fost lansat pe piata italiana la inceputul acestei luni. "Initial, Logan trebuia sa fie vindut in Italia inca din noiembrie 2005, dar s-a asteptat lansarea versiunii diesel pentru a veni cu o oferta de motorizare completa inainte de inceperea comercializarii, a carei data a fost mutata in luna ianuarie din 2006", a spus Romanini.

Numai jumatate dintre cei 144 de concesionari Renault din Italia au fost selectati pentru a vinde modelul Logan. Cei 76 de dealeri auto dispun de 120 de showroom-uri, iar serviciile de postvinzare vor fi asigurate de o retea de 200 de unitati service.

Bulgarii se iau dupa marocani

Renault Nissan Bulgaria intentioneaza sa vinda, in acest an, 2.500 de automobile Logan. Daca obiectivul va fi atins, Logan ar deveni cel mai bine vindut automobil din Bulgaria. Anul trecut, pozitia de lider pe piata bulgara a fost adjudecata de Skoda Fabia, cu 1.552 de unitati comercializate.

Citeste si:

Daca bulgarii ar putea cumpara 2.500 de Loganuri intr-un singur an, marocanii au achizitionat acelasi numar de exemplare in numai sase luni anul trecut.

Potrivit "Morocco Times", Societatea Marocana de Constructii de Automobile (Somaca), unde Renault detine 66% din capitalul social, se asteapta sa vinda peste 9.000 de masini Logan, cu propulsor pe motorina in 2006. Per total, marocanii ar putea cumpara in acest an aproximativ 12.000 de Loganuri, ceea ce ar transforma modelul celor de la Dacia-Renault in cea mai vinduta masina din Maroc.

Cheia franceza vinde

Oficialii grupului Renault au declarat, la inceputul anului, ca Logan a fost un model-cheie pentru avansul vinzarilor companiei Automobile Dacia. Lansat in septembrie 2004, Logan a fost vindut in 167.715 unitati. Anul trecut, comercializarea Logan a fost extinsa pe 25 de noi piete. In prezent, modelul este disponibil in 40 de tari. Automobilul de clasa mica este vindut sub marca Renault in patru tari: Rusia, Columbia, Venezuela si Ecuador.

Dupa inceperea productiei in Romania, in anul 2004, Renault a infiintat unitati de productie in Maroc, Rusia si Columbia. Dupa lansarea modelului Logan in Rusia, vinzarile Renault au crescut cu 85%, pe o piata cu o dinamica de 22,3%. In Columbia, unde Logan a fost lansat sub marca Renault in septembrie 2005, vinzarile s-au majorat cu 33,9%, ajungind la 23.800 de unitati.

In Romania, Loganul a fost vindut anul trecut in 88.275 de exemplare, cifra care a propulsat modelul uzinei Pitesti pe primul loc in topul celor mai bine vindute autoturisme de la noi.