Compania Renault Nissan Romania prognozeaza pentru acest an o usoara reducere a cifrei de afaceri, de la nivelul de 300 milioane euro consemnat in 2005, pe fondul stagnarii pietei auto. Cifra de afaceri este anticipata la 287,5 milioane euro, corespunzatoare unor vanzari de 23.000 de masini. Importatorul autovehiculelor Renault si Nissan a comercializat, anul trecut, 26.000 de masini, dintre care 23.800 marca Renault.

Potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, vanzarile Renault pe piata romaneasca au ajuns, in 2004, la 10.803 unitati in vreme ce Nissan a comercializat 1.187 de unitati. Volumul vanzarilor a crescut cu 116% fata de anul 2004, iar cifra de afaceri a urcat cu 80%, de la 167 milioane de euro la 300 de milioane de euro, potrivit reprezentantilor companiei. Renault Romania anunta dupa Automobile Dacia o stagnare a pietei. Recent, directorul comercial al Dacia, Jean Michel Sicre, aprecia ca Dacia va vinde in 2006, circa 110.000 automobile fata de 113.276 vehicule vandute in 2005.

Potrivit unui comunicat al importatorului general al Renault si Nissan, Romania a ocupat, anul trecut, locul sase ca importanta pentru grupul Renault, care si-a adjudecat o cota de piata de 54,5% (din care 45% Dacia), fiind plasata dupa tari precum Marea Britanie, Germania si Italia. Marca franceza a ocupat anul trecut pozitia secunda pe piata autohtona dupa Dacia, ramanand prima marca de import pentru al saselea an consecutiv.

Mai mult anul trecut, pentru prima oara, Renault a depasit in vanzari modelul Daewoo. Cele mai cautate modele Renault in 2005 au fost Clio Symbol (din segmentul low-cost), cu peste 11.600 unitati vandute, urmat de Megane Sedan, cu peste 6.000 de unitati, Megane Bicorp - 1.195 unitati si Master - 1.083. Compania va lansa, in acest an, modelul Clio III, precum si o serie de noi versiuni ale modelelor Megane II, Megane Coupe-Cabriolet, Scenic, Espace, Master si Trafic.

Pe de alta parte, vanzarile de automobile Logan ar putea reprezenta 5% din piata franceza, intre 110.000 si 120.000 de unitati anual, echivalentul vanzarilor actuale de masini 4x4, potrivit "Le Monde". Cotidanul francez se bazeaza pe un studiu realizat de L'Observateur Cetelem, filiala a bancii BNP Paribas, din care reiese ca aproximativ 20% dintre francezi ar cumpara vehicule ieftine.

Prin urmare, intrarea Logan pe piata franceza, unde s-au vandut deja circa 10.000 de exemplare in 2005, poate fi caracterizata drept "inceput al unor mari transformari", afirma L'Observateur Cetelem.

Citeste si:

Studiul arata ca aceasta orientare catre produse ieftine tinde sa devina regula in mai multe domenii. La sfarsitul anului 2005, 72% din populatia franceza isi facuse aprovizionari din magazine cu preturi mici. Doi francezi din trei s-au aratat dispusi sa frecventeze magazine care vand produse ieftine.

"In general, marii actori de pe piata au anticipat aceasta miscare", a concluzionat Pascal Roussarie. Cu toate acestea, au mai ramas domenii industriale care nu au intrat deocamdata pe aceasta linie, un exemplu ar fi sectorul mobilier.

Industria auto, care era un alt exemplu de acest gen, poate fi considerat, potrivit studiului francez, ca un alt bastion care va fi acaparat de orientarea consumatorului catre costuri cat mai reduse.

Loganul indian, din 2007

Conform site-ului newindpress.com primul Logan indian va iesi pe portile fabricii din Nashik in 2007. El va fi fabricat de firma indiana Mahindra&Mahindra, aceeasi care este singurul concurent ramas pentru privatizarea uzinei Tractorul. Mahindra&Mahindra este unul din cei mai mari producatori de masini din India, de pe benzile acestei uzine iesind masini persoanale, autocamione si tractoare. Mahindra vrea ca pe viitor sa exploateze motoare hibrid, masina de teren Scorpio, fiind primul automobil dotat cu un asemenea propulsor.