Nici bancherii nu stau deoparte in perioada, atat de galagioasa si de colorata, a cumparaturilor de sarbatori. Asa ca isi promoveaza acum, prin promotii vioaie, care aduc mai degraba cu cele ale retelelor de comercianti, tocmai acele credite care alimenteaza vanzarile record ale lunii decembrie.

Cele mai multe dintre ofertele promotionale ale bancilor propun clientilor ce le calca acum pragul castiguri imediate. Fie ca e vorba de credite cu dobanzi mai mici cu cateva procente decat in mod uzual, fie ca e vorba de cateva luni fara nici un fel de dobanda, de taierea unor comisioane si taxe sau de prelungirea perioadei in care se pot returna banii. Pe astfel de campanii au mizat, de exemplu, bancherii de la BCR si cei de la Raiffeisen, in special pe partea de creditare.

BCR, primul jucator din sistem, reduce pana la finele lui ianuarie cu cateva procente dobanzile pentru creditele de nevoi personale, pentru masini si motociclete si pentru cardurile de credit.

La creditul de nevoi personale, spre exemplu, dobanda scade acum la 9,5% in cazul creditelor pe termen scurt in lei (fata de 14%) si 10% la cele pe termen mediu si lung (de la 15%). Toate dobanzile se pot modifica ulterior in functie de conditiile pietei.

Pentru cardurile co-branded emise in colaborare cu compania de electrocasnice Altex, banca scade in aceasta perioada dobanzile cu trei puncte procentuale, pana la 22%. Motivul? Reprezentantii Altex dau, indirect, raspunsul: "intr-o perioada speciala a anului", spun ei, "companiile pregatesc oferte speciale". Astfel ca, pentru posesorul de card Altex-BCR, tentatia unei duble oferte (atat a ofertelor din magazin, cat si a creditului putin mai ieftin) nu poate fi decat un indemn la cheltuieli mai mari.

Tot pe consum sporit in perioada sarbatorilor pun accentul si austriecii de la Raiffeisen, al treilea jucator din sistem. Pentru creditele de consum ei scad pana la 31 ianuarie 2006 dobanda la zero. Campania valabila in toate magazinele partenerilor Raiffeisen Bank si pentru toate creditele de consum acordate de banca. Dupa incheierea campaniei, dobanda revine insa la normal: 21,9% sau 28,9% pe an (in functie de optiunea clientului pentru o dobanda fixa sau variabila) pentru creditele in lei.


Despre autor:

Business Magazin

Sursa: Business Magazin


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.