Producatorii de automobile Renault si Nissan au prezentat o scrisoare de intentie autoritatilor romane pentru achizitia fabricii Daewoo Craiova. Miza acestei preluari este reprezentata de productia de automobile Nissan la fabrica olteana, potrivit unor informatii din piata auto.

"Renault si Nissan au semnat o scrisoare de intentie (un memorandum de intelegere fara obligatii). Aceasta scrisoare nu face decat sa indice interesul aliantei de a obtine mai multe informatii despre situl industrial Daewoo de la Craiova, pentru a determina daca alianta va participa la licitatia de oferte pe care autoritatile romane o vor lansa in curand", au declarat reprezentantii grupului francez.

Renault este principalul actionar al grupului Nissan, iar pentru preluarea fabricii de la Craiova alianta Renault - Nissan concureaza cu grupurile americane Ford si General Motors.

Motivul participarii Renault-Nissan la licitatia pentru achizitia Daewoo Craiova este insa, potrivit unor informatii din piata auto, producerea de automobile Nissan. Aceasta ar permite fabricii de la Craiova sa continue productia de masini sub o marca asiatica, dupa ce aproximativ noua ani au fost produse masini marca Daewoo.

Nissan este unul dintre putinii producatori asiatici care nu detin facilitati de productie in tarile din Europa Centrala si de Est, singurele sale fabrici europene fiind situate in Anglia si Spania. La mijlocul acestui an grupul japonez a decis impreuna cu partenerul sau din cadrul aliantei Renault-Nissan sa investeasca 215 milioane de euro intr-o fabrica la Pitesti care va produce cutii de viteze pentru marcile de automobile Nissan, Renault si Samsung.

Oficialii grupului francez nu au dorit sa comenteze posibilitatea producerii de automobile Nissan la Craiova, precizand insa ca -Renault examineaza toate posibilitatile de extindere a capacitatii de productie a programului Logan, in special in Romania.
Francezii, in frunte cu noul presedinte al grupului, Carlos Ghosn (fostul CEO al Nissan), cel care a vizitat fabrica la jumatatea anului, au anuntat planuri ambitioase de crestere a productiei Logan odata cu lansarea cu succes a modelului pe pietele europene.
In toamna acestui an, directorul general al Dacia si seful operatiunilor Renault in Europa de Est, FranA?ois Fourmont, spunea ca mai multe echipe ale grupului francez vizitasera fabrica de la Craiova pentru a studia eventuale posibilitati.

La momentul respectiv, planurile Dacia vizau atingerea unui nivel de productie pentru modelul Logan de 235.000 de unitati anual, ce urma a fi atins anul viitor.

Citeste si:

Cu toate acestea, suprafata mare de teren de care Dacia dispune la Pitesti permite extinderea capacitatii de productie pana la 300.000 de unitati anual, prin construirea unor spatii suplimentare, potrivit oficialilor.

Uzina de la Craiova mai poate produce sub marca Daewoo pana la inceputul lunii ianuarie a anului viitor, dupa ce grupul american General Motors a prelungit acordul de licenta care expira in luna octombrie a acestui an.

La noua ani de la inceperea productiei de automobile Daewoo, fabrica de la Craiova ar putea reintra luna viitoare in proprietatea statului roman.

Ministrul economiei si comertului, Codrut Seres, a afirmat acum cateva zile ca autoritatile vor semna in doua saptamani contractul de preluare a actiunilor detinute de partea coreeana. El a precizat la momentul respectiv ca ministerul a primit o scrisoare din partea institutiei corespondente Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului din Coreea de Sud, prin care era anuntat ca nu mai exista alte pretentii financiare legate de datoriile pe care le avea fostul proprietar al Daewoo Craiova, astfel ca semnarea contractului va fi facuta foarte repede, "cat de repede vor veni coreenii la Bucuresti".

Daewoo Motor detine un pachet de 51% din actiunile societatii de la Craiova. Diferenta de 49% din capitalul social apartine Automobile Craiova, la care statul controleaza 72,4% din actiuni.

Guvernul a mandatat Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie sa negocieze preluarea actiunilor aflate in posesia companiei sud-coreene, pentru a vinde ulterior pachetul majoritar unui investitor strategic.

Fabrica Daewoo Craiova a realizat anul trecut, potrivit datelor Ministerului de Finante, o cifra de afaceri de aproape 200 de milioane de euro si un profit net de peste 39 de milioane de euro. In primele zece luni ale anului Daewoo a vandut pe piata locala peste 18.000 de automobile, in scadere cu aproximativ 22% fata de perioada corespunzatoare a anului trecut.