Laptopurile devin din ce in ce mai populare printre romani. Conform unui studiu IDC, numarul notebook-urilor vindute in trimestrul al treilea al acestui an s-a dublat comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Ieftinirea acestor produse poate fi o cauza.

Apetitul romanilor pentru mobilitate este in crestere. Laptopul devine un concurent pentru PC-uri. Vinzarile unitatilor mobile cresc spectaculos de la an la an. Scaderea pretului a facut din acesta un produs mult mai accesibil. Conform celui mai recent studiu IDC, in trimestrul al treilea al acestui an, vinzarile de laptopuri au crescut cu 111,1%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, in vreme ce vinzarile de PC-uri au crescut cu 89,5%. Unitatile desktop continua sa aiba insa cea mai mare cota de piata: 84,1%, comparativ cu 13%, cit au notebook-urile. "Este un trend spectaculos de crestere, care confirma tendinta spre mobilitate", apreciaza Valentin Negoita, presedintele Asociatiei Producatorilor de Echipamente de Tehnologia Informatiei si Comunicatii.

Ieftinire bine-venita

Citeste si:

Una dintre explicatii poate fi scaderea preturilor. Conform studiului IDC, chiar daca vinzarile au crescut cu 111,1%, ca valoare, cresterea a fost de doar 64,9%. "Un notebook Packard Bell E3251, cu procesor Athlon XP 2500+, 256MB, video on-board, costa in septembrie 2004 936 euro, iar in septembrie 2005 costa 769 de euro", spune Petrut Mazarine, PR Manager Ultra Pro Computers. Cresterea popularitatii laptopurilor este confirmata si de faptul ca, dintre cele 522.796 de conexiuni la Internet in banda larga, 61,65%, adica aproximativ 322.300, au fost oferite prin intermediul conexiunilor de tip dial-up la puncte mobile, iar telefonul mobil este cel mai indemina mijloc de a conecta la Internet un laptop.

Intel peste AMD

Procesoarele Intel ramin preferatele cumparatorilor de computere, cu 66,2%. La distanta mare vin cele produse de AMD, cu 33,3%. Cele mai populare procesoare sint cele din familia Pentium 4, cu o cota de piata de 37%, urmate de Sempron - 25,7%, Celeron - 18,1% si Centrino - 8,5%. In ceea ce priveste categoriile de cumparatori, cei mai buni clienti s-au dovedit a fi utilizatorii casnici si micile birouri (42,3%), in vreme ce pe locul al doilea se situeaza IMM-urile, cu un procent de 25,9%.