Un studiu Daedalus arata ca informatiile de pe etichete sint tot mai importante pentru cumparatori
Mai mult de jumatate din romani sustin ca ar renunta fara regrete la marca preferata de mezeluri, iaurt, smintina sau nectar daca ar sti ca exista E-uri in compozitia produselor. Totusi, atunci cind cumpara mezeluri, de exemplu, se uita in primul rind la termenul de valabilitate si abia apoi la compozitia chimica, la aditivi sau coloranti artificiali. Conform unui studiu publicat recent, cel mai putin deranjati de prezenta E-urilor sint consumatorii de bauturi alcoolice, in special spirtoase.

Pentru romani, cel mai important element de pe eticheta unui produs alimentar este data la care expira acesta, releva o analiza realizata de compania Daedalus Consulting. Astfel, trei sferturi din cumparatorii de lactate si mezeluri sustin ca termenul de valabilitate conteaza cel mai mult atunci cind aleg produsele. Nu acelasi lucru il spun cumparatorii de bere. Pentru ei, mult mai important decit termenul de garantie este producatorul. Marca este cea care determina in special alegerea si in cazul sucurilor carbonatate sau naturale, dar si in cazul achizitiei unei paste de dinti. Lista de ingrediente este importanta mai ales pentru cumparatorii de mezeluri, aproape 40% din acestia citind etichetele, releva cercetarea Daedalus. Daca acestea ar indica prezenta E-urilor, trei sferturi din consumatori ar renunta la marca preferata de mezeluri. Cel mai putin deranjati de prezenta E-uri s-au dovedit cumparatorii de bauturi alcoolice. Maximum un sfert din ei spun ca ar renunta la marca favorita de vin sau bere daca pe eticheta ar descoperi E-uri. Colorantii ii deranjeaza pe consumatorii de sucuri naturale, un cumparator din doi precizind ca si-ar schimba preferintele. Prezenta colorantilor ar modifica, de asemenea, si optiunile in cazul achizitiei de mezeluri. Mai mult de 40% din cumparatorii de lactate resping existenta conservantilor in iaurt sau smintina, cel mai putin afectati de acest "ingredient" fiind cumparatorii de bauturi spirtoase.

Diferente intre regiuni

Studiul Daedalus indica diferente intre atitudinile cumparatorilor din regiuni diferite, cu virste sau educatie diferite. Locuitorii din Muntenia si Ardeal, de exemplu, considera ca elementul cel mai important de pe eticheta mezelurilor este termenul de expirare. Producatorul unei marci de bere conteaza pentru cumparatorii care nu au implinit 34 de ani si cistiga maximum 150 de dolari pe luna. Bucurestenii sint atenti la producatorul unui suc carbonatat. In cazul sucurilor necarbonatate, cumparatorii din Muntenia sint mai atenti la termenul de expirare, in timp ce ardelenii urmaresc in special lista de ingrediente. In cazul produselor lactate, termenul de expirare inscris pe eticheta are importanta pentru cumparatorii cu virsta cuprinsa intre 45 si 54 de ani, in timp ce producatorul conteaza mai mult pentru persoanele cu studii superioare, cu functii de conducere sau intreprinzatori.


Despre autor:

Evenimentul Zilei

Sursa: Evenimentul Zilei


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.