Dacia a sarbatorit in septembrie asamblarea Loganului cu numarul un milion. Modelul, lansat in 2004, a devenit unul dintre cele mai ironice simboluri ale crizei, titreaza publicatia britanica.
Cumparata de Renault la sfarsitul anilor '90, Dacia a fost restructurata pentru a produce aceasta masina cu aspectul unui sedan robust. Loganul, cu "virtutiile" sale de masina ieftina si fiabila, a fost proiectat special pentru pietele in curs de dezvoltare, precum cele din Europa Centrala si de Est (ECE), scrie MEDIAFAX.
Cu toate acestea, Germania a devenit in 2009 cea mai mare piata pentru Logan, masina fiind beneficiarul "accidental" al programului de stimulare economica prin care guvernul oferea soferilor prime pentru cumpararea unui autovehicul nou la casarea altuia vechi.
Nemtii au preferat Loganul de 7.500 de euro in dauna unor marci precum Mercedes, BMW sau Audi, in conditiile in care prima de casare putea urca la 2.500 de euro.
Performantele Dacia subliniaza modul in care industria auto din Europa emergenta, care a iesit intr-o forma remarcabil de buna din criza economica, se va dezvolta in continuare pe socoteala industriei din Vest.
- Europa Centrala si de Est a produs cu 7,7% mai putine vehicule anul trecut decat in 2008, scadere mai putin accentuata decat declinul de 19,5% inregistrat in Europa de Vest, potrivit Organizatiei Internationale a Producatorilor de Vehicule Motorizate.
In ECE se produc in principal automobile de dimensiuni reduse, precum Fiat Panda, in Polonia, sau Toyota Aygo, in Cehia, masini mai ieftine, mai putin poluante si cu un succes mai mare in timpul crizei economice.
"Programele de reinnoire a parcurilor auto au favorizat masinile mici. Skoda a vandut 100.000 de Fabia numai in Germania, ceea ce inseamna ca anul trecut una din sapte Fabia vandute era o Fabia din Germania", a afirmat Tim Urquhart, analist la IHS Automotive.
[VIDEO] Bordul masinilor germane, proiectat de romani
Unii analisti apreciaza ca industria auto a regiunii va fi lovita disproportionat, pe termen scurt, de expirarea programelor de reinnoire a parcurilor auto. IHS estimeaza ca productia auto din Cehia, Ungaria, Polonia si Slovacia se va reduce de la 2,532 de milioane de unitati in acest an la 2,525 milioane de unitati in 2011 si la 2,494 milioane de unitati in 2012.
- Pe termen lung, insa, ponderea productiei din Europa Centrala si de Est in cea totala a continentului va cotinua sa urce. Participatia acesteia la productia totala europeana a crescut de la 9% in 1999 la 24% in 2009, potrivit UniCredit.
FT subliniaza ca uzinele vest-europene, imbatranite, prezinta un risc mai ridicat de a fi inchise decat cele din Est, mai noi. Unul din efectele crizei economice este acela al reducerii presiunilor costului muncii, ceea ce face ECE sa fie mai competitiva, la nivelul cheltuielilor, decat era in trecut.
Cum poti repara o indoitura la caroseria masinii
Mercedes-Benz va incepe sa construiasca masini in Ungaria in 2012, iar Ford a achizitionat o fabrica in Romania, productia urmand sa inceapa anul viitor. In septembrie, General Motors a anuntat ca va investi 500 de milioane de euro intr-o uzina de motoare din Ungaria pentru majorarea capacitatii.
China si-a manifestat, de asemenea, interesul pentru aceasta regiune, vazuta ca o piata cu potential bun de crestere. Great Wall Motor Company va incepe sa construiasca masini in Bulgaria anul viitor, iar Chery Automobile analizeaza posibilitatea intrarii in Polonia.
Pana in prezent, tehnologiile sofisticate au fost dezvoltate, in general, in afara regiunii, in statele de origine ale constructorilor auto, reticenti in a livra tehnologie altor tari. Atitudinea s-a schimbat, insa. Spre exemplu, tehnologii pentru motoare de dimensiuni mici sunt dezvoltate la un centru de cercetare al Skoda din Cehia si utilizate apoi de Volkswagen la scara larga.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Mașina fostului campion de Formula 1 Ayrton Senna, scoasă la vânzare. Cât...
Sursa: wall-street.ro