Licitatia pentru asigurarea flotei Tarom in perioada 2005-2006, care avea drept potential cistigator compania Omniasig, a fost suspendata de Ministerul Transporturilor, dupa ce Astra Asigurari a depus o contestatie in acest sens, potrivit unor surse citate de Mediafax.

Omniasig, care a depus singura oferta pentru asigurarea flotei de 20 de aeronave ale Tarom, a contestat decizia, pe motiv ca este ilegala si ca perioada contestatiilor trecuse.


Decizia ministerului ar putea pune capat "dominatiei" Omniasig care, de trei ani, asigura avioanele Tarom, de unde a incasat peste 11 milioane de dolari. Astra si ARDAF, companiile care au cumparat caietul de sarcini, au spus ca nu s-au mai inscris la licitatie, pe motiv ca ar fi pierdut, din moment ce erau aceleasi cerinte, ca si in anul precedent, care le-ar fi scos din cursa. Omniasig a contestat acest lucru.

Nimeni altcineva nu poate

De mai multi ani, Tarom a cerut ca asiguratorul sau sa fie o companie care sa fie reasigurata de o companie cu ratingul AA+, cerinta care nu este pusa de operatori mult mai "titrati" decit Tarom. In Romania, singura companie care se califica la aceasta licitatie este Omniasig, care are contract de reasigurare cu AGI, iar, potrivit presei, AGI nu mai poate incheia un astfel de contract cu alta firma din Romania. Pe acest motiv, celelalte companii de asigurare care au pierdut licitatiile in anii trecuti le-au contestat in instanta. In plus, au spus ca ofertele lor erau mai ieftine decit ale Omniasig. De tot acest scandal, se pare cu nu este straina fosta directoare a Tarom, Rodica Odobescu, in acelasi timp cumnata lui Adrian Nastase, despre care presa a spus ca, inainte de a ajunge directorul companiei, a facut presiuni ca licitatia sa fie cistigata de Omniasig, la preturi mai mari decit ale concurentei.