Pretul mare al benzinei constrange producatorii de masini sa se orienteze catre vehicule care utilizeaza sisteme de propulsie economice. Masinile hibride (pe benzina, dar prevazute si cu un dinam/motor electric si acumulator) si cele pe motorina devin noile tinte ale fabricantilor si consumatorilor americani.

In Statele Unite, numarul vehiculelor pe motorina vandute va creste de peste doua ori, pana in 2012, iar al celor cu propulsie hibrida va creste de sapte ori, datorita cresterii pretului benzinei, conform paginii electronice a postului de televiziune CNN.

Masinile hibride, care in 2004 reprezentau 0,5% din piata americana, vor atinge o cota de piata de 3,5% pana in 2012, in timp ce masinile cu motor diesel, care consuma motorina, vor atinge o cota de piata de 7,5% de la 3% in 2004, potrivit unui studiu realizat de J.D. Power-LMC Automotive Forecasting. Anul acesta, vehiculele hibride si pe motorina vor avea, impreuna, o cota de piata de 4,8%. Cresterea accentuata a pretului petrolului din ultimii ani a condus la orientarea producatorilor de autovehicule catre tehnologii care utilizeaza mai putin carburant.

"Pretul mare al benzinei se comporta ca un catalizator pentru fabricantii de masini si pentru consumatori, fortandu-i sa gaseasca alternative la motoarele traditionale cu ardere interna", a declarat Anthony Pratt, membru in conducerea grupului J.D. Power-LMC Automotive Forecasting. Constructorul japonez Toyota Motor Corp, care vinde vehiculul hibrid Prius, este liderul mondial al acestei tehnologii, alaturi de Honda Motor Co. Ltd., care comercializeaza versiuni cu propulsie hibrida ale modelelor Civic si Accord.

Ford Motor Co a devenit anul trecut primul producator care fabrica un vehicul din categoria SUV cu propulsie hibrida, in timp ce General Motors Corp. doreste sa introduca aceasta tehnologie pe masinile sale mari. Studiul arata ca se estimeaza ca numarul modelelor cu propulsie hibrida de pe piata va creste de la 10, in 2005, la 44, in 2012, iar al modelelor de masini cu motor diesel va ajunge, in acelasi an, la 26, fata de 14 in prezent.

Totusi, perceptia consumatorilor este ca masinile cu motor diesel sunt ineficiente si prea zgomotoase, ceea ce va constitui un factor de limitare a dezvoltarii acestui segment de piata. Acelasi efect il vor avea si reglementarile tot mai draconice din Statele Unite, privind poluarea cu gaze de esapament.


Despre autor:

Sursa: Click.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.