Numarul abonatilor firmelor de telefonie a crescut spectaculos in ultimii ani. A crescut si numarul de minute vorbite. Conform ANRC, in 2004 s-a vorbit la telefon 15.530 de milioane de minute.
Apetitul pentru convorbirile telefonice este in crestere in Romania. Lucru care se poate vedea atit in cresterea numarului de clienti inregistrati de operatori, cit si in numarul de minute vorbite. In vreme ce cresterea pe segmentul telefoniei mobile este impresionanta, in cazul telefoniei fixe cifra inregistrata este modesta. Se confirma aprecierile specialistilor care anticipau o orientare a clientilor cu preponderenta spre operatorii de telefonie mobila.
Crestere apreciabila
Conform datelor ANRC, firmele de telefonie aveau, la sfirsitul lunii decembrie 2004, 14,6 milioane de clienti, cu 56,6% mai multi decit in 2002. Dintre acestia, operatorii de telefonie fixa gestionau 30,05%, adica 4.389.082 din numarul total, in timp ce 69,95% (10.210.918) utilizau serviciile companiilor de telefonie mobila. Rata de penetrare a telefoniei mobile a ajuns la 47,12%, in vreme ce in cazul telefoniei fixe este de 20,24%. Vestea buna este ca gradul de digitalizare a ajuns la peste 77%. Trebuie spus ca datele referitoare la telefonia fixa includ si clientii furnizorilor alternativi de astfel de servicii.
Conform aceluiasi studiu, dupa momentul liberalizarii complete a pietei de telefonie fixa, 1 ianuarie 2003, utilizatorii care au optat pentru oferta furnizorilor alternativi a crescut de la 9.023, la sfirsitul lui 2003, la 66.990, la sfirsitul lui 2004. Pe de alta parte, numarul cererilor pentru instalarea posturilor telefonice aflate in asteptare a scazut de la 464.966, la finele anului 2003, la 424.825, un an mai tirziu.
Mai multe minute
Cresterea numarului clientilor a atras si o crestere a numarului de minute vorbite. Astfel, in anul 2004, traficul total de voce in retelele publice de telefonie a atins valoarea de 15.530 de milioane de minute, in crestere cu 56%, comparativ cu 2002. Dintre acestea, 11.083 de milioane de minute s-au consumat in retelele de telefonie fixa.
Doar 8.998 de milioane de minute (79,56%) reprezinta convorbiri. Restul, 20,44%, il constituie traficul pentru apeluri Acces Special Internet (ASI). In aceeasi perioada, volumul traficului de voce, inclusiv roaming, realizat prin intermediul retelelor mobile, a ajuns la 6.532 de milioane de minute, de patru ori mai mare fata de anul 2002. Pentru urmatorii ani se anticipeaza ca aceste cifre vor creste, mai ales ca rata de penetrare a telefoniei mobile este mult mai mica decit in alte tari.
Despre autor:
Sursa: Cotidianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Interviu cu Marian Ion, CEO ING Hubs, IT-ist de pe vremea când a apărut...
Sursa: wall-street.ro