"Va urma o perioada dura, in care aproape jumatate din firmele de asigurari vor disparea din piata. N-au ce face, va fi nevoie de bani pentru a rezista in piata. Comisia de Supraveghere a Asigurarilor aproape ca a dublat pragul capitalului minim obligatoriu si este de asteptat ca unele firme sa nu poata tine pasul. Este o masura care a fost dictata de rigorile aderarii la Uniunea Europeana, dar si o dezvoltare fireasca a pietei. Pentru a face afaceri, o companie de asigurari are nevoie de bani. Ma astept sa asistam la preluari si fuziuni in urmatoarele luni pe piata asigurarilor si la atragerea de investitori straini. Unele companii mari europene prospecteaza deja piata romaneasca pentru a cumpara companii. Aegon, asiguratorul cel mai puternic din Olanda, studiaza piata noastra?, a explicat Jantea. In plus, adauga presedintelei companiei de asigurari cu cel mai mare ritm de crestere in acest moment, se schimba si tactica afacerilor.

Firmele puternice, care au in spate bani multi, sau fac parte din grupuri financiare, asociate cu banci comerciale, aplica tactica vanzarii politelor de asigurare ieftine, pentru cat mai multi clienti. "Se schimba atacul, de la asaltul asupra clientilor care-si permiteau asigurarea ca un produs de lux, la cei numerosi pentru care asigurarile sunt o necesitate", spune Jantea. "Fara bani nu mai rezisti. Noi am decis sa majoram capitalul nostru cu 50 de miliarde lei si vom avea astfel un capital social de 300 miliarde, de indata ce arbitrul pietei, CSA, ne va aproba majorarea", a adaugat Jantea.

Polite flexibile si ieftine

Dominata de aceasta filosofie, BCR Asigurari a atacat piata asigurarilor oferind polite flexibile si ieftine atat persoanelor fizice, cat si firmelor mici si mijlocii. BCR Asigurari incearca sa cucereasca o clientela numeroasa pentru ultimul sau produs lansat cu o luna in urma, aproape simultan cu inundatiile, polita de asigurare complexa a locuintei. "Este un produs care se pliaza nevoilor oricarui client. Poti sa-ti asiguri locuinta, garajul, mobilierul, persoana, pisica, tablourile, bijuteriile. Polita asigura protectie impotriva riscului inundatiilor, exploziilor, incendiilor, alunecarilor de teren. In plus, sunt asigurate situatii neprevazute, de tipul inundarii vecinilor, al spargerii conductelor sau al furturilor. Polita nu este accesibila tuturor clientilor. Pretul este calculat pe o grila mai complicata, cu vreo opt criterii care intra in evaluare, dar nu pacalim pe nimeni cand spunem ca platesti doar vreo cateva mii de lei pe luna", a completat Jantea.

BCR are cea mai rapida crestere

Citeste si:

Compania BCR Asigurari, sora mai mica a celei mai puternice banci din piata, are in acest moment cel mai rapid ritm de crestere. Inca de anul 2003 BCR Asigurari a intrat in grupul primilor zece asiguratori din Romania, care controleaza 81,73% din piata. In 2004 compania si-a consolidat pozitia ocupand, cu un volum al politelor de asigurare de 1.494 miliarde lei, locul noua in Top 10. In ce priveste asigurarile creditelor si garantiilor bancare, BCR Asigurari se bucura de avantajul de a face parte din "familia" bancii cu cel mai mare dever si s-a plasat pe primul loc, avand o cota de piata de 27,89%. "BCR nu conditioneaza creditarea de existenta unei polite la compania sa de asigurari. Piata e libera si daca un client are asigurare de viata la ING e in ordine", ne-a declarat presedintele BCR Asigurari.

Competitie mai dura pe o piata mai dinamica

Competitia s-a inasprit si pentru ca piata se misca. Anul trecut suma politelor vandute in Romania a depasit 866 milioane de euro, din care 188 milioane euro erau asigurari de viata. "Este inca spatiu de expansiune, ponderea politelor de asigurare subscrise anul trecut nu reprezinta decat 1,5% din produsul intern brut (PIB). E clar ca piata va urma tendinta aratata de tarile europene. Noi estimam o crestere a afacerilor in asigurari cu 25% in acesta an, dar pana la sfarsitul lui 2005 vor ramane in competitie maximum 20-25 de jucatori, potrivit estimarilor CSA", spune Jantea.

BCR Asigurari vrea sa fie una dintre cele mai dinamice companii. In primele patru luni compania a atras cu 425 mai multi clienti individuali, ca efect al introducerii politei de asigurari obligatorii a autoturismelor. La finalul lunii aprilie, BCR Asigurari avea peste 409.000 de clienti cu 121.000 mai mult fata de 31 decembrie 2004. "Numarul firmelor care au polite de asigurare la noi s-a dublat fata de anul 2003, ca efect direct al introducerii unei polite complexe de asigurare pentru IMM-uri, Smart", spune Jantea. Cum creditele iau avant, este de asteptat un flux intaritor si dinspre banca sora, care se lupta cu agresivitate pentru mentinerea pozitiei de lider al pietei financiare romanesti.