John Perez, proprietarul ARO Cross Lander, sustine ca va prezenta Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) pana la 3 iunie toate documentele care dovedesc indeplinirea obiectivelor din contractul de privatizare si achitarea datoriilor fabricii de autoturisme de teren ARO Campulung. El risca sa piarda controlul asupra ARO, deoarece autoritatile romane i-au reprosat neindeplinirea obligatiilor asumate prin contractul de privatizare. Cu toate ca ARO a inregistrat pierderi in 2004, Perez sustine ca firma are sanse de redresare prin vanzarea masinii de teren pe piata americana. El sustine ca autoturismul produs la Campulung a fost lansat pe piata americana.

Perez a declarat ca va intra in posesia documentelor auditate dupa contabilitatea romaneasca, prin care se va demonstra indeplinirea obligatiilor asumate la Aro.

"Cross Lander a investit pana in prezent la Aro peste noua milioane de dolari, din care 2,7 milioane de dolari in acest an.

Aproximativ 3,5 milioane de dolari reprezinta capital de lucru, trei milioane dolari au fost alocati producerii noului model 244X, iar diferenta - pentru dezvoltarea retelei de dealeri in Statele Unite si realizarea de teste in caz de accident, in vederea omologarii pe piata americana", spune John Perez.

Perez a declarat corespondetului din Miami al Mediafax ca investitiile au fost derulate printr-o serie de conturi deschise la o banca din Bucuresti, intrucat AVAS a blocat conturile Aro.

Totodata, Cross Lander a lansat noul model 244X pe piata americana. Momentul lansarii Cross Lander pe piata americana nu este cel mai propice, spun specialistii. Ultimul model Cross Lander, 244 X, este echipat cu un motor V6 pe benzina, de productie Ford de patru litri, si in timp ce barilul de titei a atins saptamana trecuta 51 de dolari, americanii se cam feresc sa mai achizitioneze vehicule sport - utilitare (SUV) din cauza costurilor mari date de consumul prea mare de combustibil.

Reprezentantii Cross Lander sustin, insa, ca pretul mic, de doar 24.000 de dolari cu toate taxele incluse al noului model 244X, lansat joia trecuta pe piata americana, a atras deja primii cumparatori. Cei 148 de dealeri de pe teritoriul Statelor Unite au primit circa 3.000 de precomenzi pentru acest model, clientii urmand sa intre in posesia masinilor in luna octombrie, cand va incepe livrarea noului model.

Deocamdata, insa, Cross Lander nu poate fi livrat in SUA deoarece nu respecta normele de siguranta impuse de piata americana vehiculelor de sub 2,75 tone: nu are air-bag-uri. Cross Lander a cerut reprezentantilor Administratiei Sigurantei Traficului Rutier a SUA sa ii acorde o exceptare de la legea sigurantei pana in 2007, cand fosta fabrica ARO va fi capabila sa efectueze investitii de circa 2-3 milioane de dolari pentru a instala air-bag-uri pe fiecare masina. Perez a motivat exceptia ceruta prin faptul ca firma sa a suferit pierderi de circa 1,6 milioane de dolari anul trecut si nu se poate redresa financiar daca nu incepe imediat sa vanda pe piata americana. Autoritatii americane ii ia in medie circa 120 de zile pentru a da un raspuns, scrie AP.

"In acest an, un client din Statele Unite va trebui sa astepte intre 90 si 120 de zile pentru a putea intra in posesia masinii, insa, incepand de anul viitor, cand estimam o productie de 10.000 de unitati pe an, acest interval va fi redus semnificativ", spune proprietarul Perez.

Cross Lander USA a preluat, in septembrie 2003, pachetul de actiuni detinut de stat la Aro Campulung, de 68,7%, printr-o tranzactie aflata in prezent sub cercetarea procurorilor Ministerului Public. Compania s-a angajat sa plateasca pentru pachetul de actiuni si sa investeasca 15,8 milioane de dolari, suma la care se adauga alte 11,4 milioane de dolari in contul datoriilor si creditelor comerciale ale uzinei. Din cauza intarzierii platii, AVAS a decis sa treaca Aro in procedura de reorganizare judiciara. Pana la 5 ianuarie 2005, Cross Lander trebuia sa asigure un capital de lucru de trei milioane de euro si sa faca dovada unor investitii de doua milioane de euro, insa AVAS a acordat amanari succesive firmei lui Perez, care sustine ca se bucura de sprijin atat din partea guvernului roman, cat si a celui american. Cross Lander trebuie sa achite si 2,7 milioane de euro obtinute in urma vanzarii subunitatii Aro de Scule si Matrite. AVAS a extins termenul pana la care Cross Lander trebuie sa faca dovada indeplinirii acestor obligatii pana la 3 iunie 2005 in urma unei intalniri "informale" cu Perez. Aro a terminat 2004 cu pierderi de circa 4,3 milioane de euro, la o cifra de afaceri de 6,8 milioane de euro, putin peste jumatate din nivelul atins in 2003. ARO a avut, la sfarsitul anului trecut, datorii totale de 416,7 miliarde lei (10,2 milioane de euro) si creante de 88,8 miliarde lei (2,1 milioane de euro). Societatea avea de achitat si 291,6 miliarde lei (7,1 milioane de euro) reprezentand plati restante, conform Mediafax.


Despre autor:

Sursa: Click.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.