"In aceasta criza financiara nu cred ca a existat vreun PR-ist care sa aiba cunostintele financiare necesare pentru a oferi un sfat care sa schimbe cursul evenimentelor. Nu sunt sigur ca CEO-ii bancilor de investitii stiau ce se va intampla. E greu de spus ce ar fi putut face PR-ul in aceasta criza", a spus James Grunig, intr-un interviu acordat Wall-Street.

Profesorul noteaza, insa, un caz aparte: seful departamentului de PR al Merrill Lynch a participat, in urma, cu o saptamana, la o conferinta internationala de relatii publice la care a fost prezent si Grunig. Intrebat daca ar fi putut evita colapsul bancii de investitii, omul de la Merrill Lynch a recunoscut ca, in urma cu cateva luni, auzise printre angajati zvonuri despre cat de periculoase sunt unele produse si decizii ale bancii. A refuzat sa-i comunice CEO-ului Stan O’Neal zvonurile de la baza organizatiei.

"Apoi a izbucnit criza, iar CEO-ul a fost concediat", povesteste Grunig. "PR-istul i-a spus apoi CEO-ului «Uite ce am auzit in urma cu cateva luni». CEO-ul i-a raspuns «Mi-as fi dorit sa-mi spui. M-ar fi ajutat mult». Nu cred ca un domeniu atat de complicat precum finantele poate fi inteles de catre practicienii in PR, mai ales daca nu sunt instruiti in domeniu. Cred, de asemenea, ca intr-o astfel de institutie PR-istul nu ia loc la masa deciziilor. Din acest motiv, a-i ascunde CEO-ului informatiile din interiorul organizatiei este cu atat mai periculos", spune Grunig.