Un studiu recent realizat de CareerBuilder.com, liderul american in recrutarea online, sustine ca mai mult de 22% dintre managerii departamentelor de resurse umane isi cauta candidatii online.

Decizia de angajare e influentata, asadar, de numarul de referinte la droguri sau bauturi alcoolice (41%), de continutul ofensator urcat online (40%), de greselile gramaticale (29%), de nerespectarea contractelor de confidentialitate (28%), de "umflarea" C.V.-ului (27%), de opiniile "politically incorrect"(22%), nickname-urile folosite (22%) si eventualele activitati criminale (21%), aflam de pe site-ul ComputerWorld.

Mi se pare normal ca urmele media pe care le lasam in urma noastra pe internet sa conteze in momentul in care vrem sa stabilim o noua relatie profesionala. Pana la urma, cine ar angaja pe cineva cu nickname-ul Pinky_pitzy_pussylove_2004, care se exprima mai mult in emoticoane decat in ganduri, care posteaza pe Flickr poze cu lanturi de aur imprumutate, in timp ce istoricul (public) al clipurilor vizionate pe YouTube cuprinde, o, da, mai mult manele si jipane albe? Nimeni. Locurile pe unde le place corporatilor sa sape dupa informatii personale, pornind, de cele mai multe ori, doar de la un nume si un id de Yahoo! sunt, in mare masura, retelele sociale MySpace si FaceBook.

Concluzia e una singura: trebuie sa fim cu constiinciozitate atenti cu identitatile noastre virtuale si sa le tratam ca pe alter-ego-uri care ne reprezinta 100%. Linia care separa realul de virtual este extrem de fina si oglinda digitala nu doar arata, ci si pastreaza tot. Principalul inamic al spatiului privat din mediu virtual, cel care face ca orice miscare si decizie sa fie, instantaneu, publica, e agregarea de fluxuri media.

Promovata masiv (si, totodata, criticata de presa de specialitate) de platforma FaceBook, si foarte la moda in ultima vreme (FriendFeed, SecondBrain), strangerea la un loc a mai multor tipuri de fluxuri de activitate media (pasive sau active) intr-o aceeasi pagina devine periculoasa cand e folosita in scopuri de investigare, obiectiva, a profilului unui candidat la un job. Transparenta e totala si pana si un playlist de Last.Fm poate sa comunice viitorului tau potential sef faptul ca, de exemplu, iti place sa te culci extrem de tarziu si asculti cam mult death metal norvegian. Asta, oricat de smecher te-ai da la interviu, ii poate influenta permanent si irevocabil decizia.

CareerBuilder, compania care a realizat studiul, a luat in calcul peste 31.000 de manageri de top, activi in zona resurselor umane.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.