Joia, sa recunoastem, nimanui nu-i sta gandul la altceva in afara planurilor de weekend. Zile de nastere, party-uri, plecari de la birou direct la mare sau aeroport, toate fac parte din strategia de distractie a zilelor libere.
Ca sa putem ramane, insa, cu ochii in computer si sa ne facem ca ne petrecem viata la serviciu si nu pe mess, putem apela oricand la un Google Reader impanat cu RSS-uri care ne pot aduce stirile pe care nu le baga nimeni in seama.

E greu sa gasesti, zilnic, stiri care sa conteze pentru ca majoritatea bloggerilor, mai ales a celor pasionati de tehnologie, se scot la numarul de cautari pe Google si la numarul de pagini generate prin posturi minimale, in care posteaza fie un Flickr gasit, un YouTube sau doar cate un link. In zilele in care chiar nu se intampla nimic gasesti cel putin 5 stiri (repetate, over and over) despre Google, 2-3 descoperiri stiintifice, o mana de jocuri retarde si cateva zeci de poze cu clipuri. Pe care le bagi in tine, cu placere, dupa cum urmeaza:

  • Google ocupa primul loc intr-un clasament al satisfactiei pe care o ofera clientilor sai, cu 86 de procente fata de urmatorul loc, ocupat de Yahoo!, aflam de pe TechCrunch. MSN, NYTimes dar si ABCNews sunt pe pozitii inferioare in acelasi top, confirma suprematia Google si la capitolul relatiei cu clientii. O stire minora, fara de care cafeaua de dimineata ar fi avut acelasi gust. Next!
  • Dementii de la Gizmodo scriu despre colectia de discuri a unuia, fost proprietar de magazin de viniluri, care a strans de-a lungul anilor peste 3.000.000 de discuri. Pe care acum, chiar daca valoarea colectiei sale e mai mare de 50 de milioane, n-o poate vinde nici macar cu 3. Nici macar pe eBay. O alta stire inutila dar care te poate face, macar, sa visezi la platanele pe care ti le tot promiti. Cum ar fi sa pleci in turneu de dj-ing cu 3.000.000 de discuri dupa tine?
  • O stire poate mai importanta decat toate celelalte e ca iPhone are, in sfarsit, optiunea de copy-paste, care-i lipsea si care facea ca browsing-ul sa fie mai degraba solitar decat comunitar, facand imposibila impartasirea de linkuri. De la OpenClip aflam asta, si putem rasufla linistiti in privinta experientelor pe care ni le va oferi iPhone-ul din mana. Chiar, stiati ca sunt aproape 10.000 de utilizatori mioritici de aifon prima generatie?
  • O buna ideea sa-ti faci PR cu unelte new media, daca te tine, e sa bagi niste bani in Second Life si sa tii un eveniment acolo. Te costa niste prisme, o mana de programatori care sa ti le sculpteze si niste agenti de PR sub forma de avataruri, care sa intretina lumea. Si, evident, teava de net dar si un consultant. De la noi as recomanda-o, oricand, pe Aura Tau, care tine si un blog despre marketing in lumi virtuale. Cei de la New World News, blog de referinta pentru de-ale metaverse-ului, au scris un material despre cum arata un eveniment in cea de-a doua viata. Citand cea de-a 5-a editie a celebrului festival Burning Man, care va avea loc si pe serverele laboratoarelor Linden, dupa ce editia de anul trecut a adus 47.000 de oameni. O stire despre lumi virtuale nu poate sa fie niciodata altfel decat refreshing.
  • Pe partea de spatiu privat stam foarte prost zilele astea. Cel putin 10 surse scriu, zilnic, despre cantitatile de date private pe care le punem, cu voie sau fara voie sau stiinta, la dispozitia guvernelor noastre, carora le dam puterea de a ne vedea doar ca pe niste vrafuri de biti, browsabili si predictibili ca o ecuatie. Guvernul Marii Britanii (apropo, nu uitati de blogul lui George Orwell, 30 de ani mai tarziu, publicat in timp real: just google it!) centralizeaza orice bucatica de informatie detine. Sute de milioane de lire vor fi astfel cheltuite anual pe construirea unei imense baze de date care va contine TOATE telefoanele date si primite, textele, emailurile, arhivele de messenger si istoricul de surfare pe net, accesabile pana la 2 ani de zile. Propunerea a fost inaintata parlamentlui, pe sest, pe 8 iulie, si se va transforma in lege, daca va fi votata, prin partie 2009. Ca sa inchei cu un citat, motivul centralizarii urmelor media britanice este urmatorul: "to ensure that our capability to lawfully intercept and exploit data when fighting crime and terrorism is not lost."
  • Un studiu al firmei de securitate Marshal apare cu o concluzie la care nu s-ar fi asteptat nimeni: aproximativ 29% dintre spamul care circula zilnic s-a finalizat, ei bine, intr-o tranzactie virtuala. Fata de 2004, cand doar 20% dintre amatorii de v1agRRa si c1al1$ chiar o cumparau dand click in folderul dedicat spamului, numarul celor pentru care reclama bagata pe gat este eficienta a crescut ingrijorator. In retea circula zilnic aproape 150 de miliarde de reclame nesolicitate, dublu fata de iunie anul trecut, ceea ce ridica numarul cumparatorilor la impresionanta cifra de 250 de milioane de oameni. Care intretin comertul underground, in care nu exista taxe ci doar discounturi. Sincer, nu ma asteptam ca spamul sa fie, de fapt, unealta de marketing cea mai de valoare in spatiul virtual!
  • Pe masura ce animatiile pe computer se apropie inspaimantator de realitate, hiper-augumentand-o, interesul producatorilor de jocuri in a nu (mai) pierde bani (doar 30% din jocurile produse sunt succese comerciale) cresc. Industria jocurilor, estimata a fi intr-o continua crestere si cu cifre care se invart in jurul zecilor de miliarde de dolari, anual, a lansat, in Marea Britanie, un asalt fara precedent impotriva celor care-si iau de pe net jocuri sparte. 25.000 de englezi au primit notificari scrise prin care li se cere plata sumei de 300 de lire pentru neinceperea urmaririi penale. Companiile coalizate impotriva celor aproape 6 milioane de gameri sunt Atari, Topware Interactive, Reality Pump, Techland si Codemasters sustin ca unul dintre motivele care i-a impins sa ia masuri atat de drastice e numarul scazut de amenzi acordate in ultimii 10 ani: doar 150. "Dream Pinball 3D", de exemplu, pentru care Isabela Barwinska trebuie sa plateasca nu mai putin de 16.000 de lire pentru ca l-a downloadat ilegal, are o popularitate record: la fiecare 800 de licente activate exista cel putin 12.000 de oameni care l-au downloadat. In vreme ce varful de audienta este detinut de Battlefield 1942, cu 1.5 milioane de torente traficate.
  • Faptul ca suedezii vor intercepta, legal, incepand cu ianuarie 2009, tot ce inseamna "comunicare" care ii implica, in vreun fel, u ramane nepedepsita de blogosfera. Iata un documentar despre asta, cu click aici.

Pana acum, cam astea ar fi stirile dintr-un fel de anti-revista a presei. Poate macar ziua de maine ne va aduce cateva stiri pe bune...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.