Partea de esenta a web 2.0, desi cu servicii de agregare cum ar fi SecondBrain sau FriendFeed se pot face mult mai multe, sta in recomandarile de linkuri. Din ce in ce mai multe feed-uri RSS contin trimiteri de salvari direct catre contul de Delicious si miezul webului social va fi format, intotdeauna, din posturile de blog sau stirile din jur. Zilnic, sunt produse aproximativ 15.000 de head-uri (citesc zilnic aproape 3.000 de brief-uri) care constituie masa comasabila de linkuri si, in final, de media de transmis de la unii la altii.

Yahoo! nu au stiut niciodata sa-si asume genialul Delicious si sa-l foloseasca macar la nivel de masa critica, daca nu cultivand nisele in jurul tag-urilor, cum e de preferat. Nu se pot forma grupuri de opinie in jurul stirilor, e ca o aruncare, intr-o masa virtuala, a unor card-uri cu preferintele altora, din care apuci sa citesti 30%, la care contribui si tu, zilnic.

Yahoo Buzz gandeste altfel, avand un cerc de publisheri autorizati pe care ii promoveaza, ca model de publishing oarecum spre cel al corporatiilor si mai mari de stiri, cum ar fi Fox News sau CNN. Elimina din start spam-ul, spre deosebire de Digg, concurenta directa, alaturi de desteptul Reddit si mult mai established printre profesionistii media, dupa sase luni de teste printre cele 5.000.000 de utilizatori initiali.

Citeste si:

Avand in vedere masa de netateni care folosesc Yahoo! (in crestere, desi reprezentantul Yahoo! in Romania, Bobby Voicu marturisea, recent, ca abia descopera Delicious), serviciul are toate sansele sa se bucure de ceva succes, poate similar sau chiar mai mare decat al Yahoo! Answers, usor de gasit si pe Google deci mai mult decat "autorizat" ca sursa.

Buzz e deschis si fata de publisherii de casa, intaratandu-i cu homepage-ul pentru povestile originale, considerate si de comunitate ca fiind "stiri" sau, macar, curiozitati. Extensia de Firefox poate fi luata de aici. De incercat!