Achizitiile Google schimba radical Internetul de afaceri Microsoft incearca sa opreasca ascensiunea rivalilor pregatind, la randul sau, alte tranzactii

Odata cu cele peste cinci miliarde de dolari pe care Google le-a investit in achizitionarea YouTube.com si DoubleClick.com, piata mondiala de Internet s-a schimbat iremediabil. Pana acum erau la moda ideile geniale. Preluarile se faceau pentru cel mult cateva sute de milioane de dolari, iar companiile mari se urmareau unele pe altele intr-un joc pe care analistii l-au denumit �me too� (si eu) .

Acum, unul dintre actorii pietei de Internet pare sa se fi detasat in castigator sigur, iar ceilalti incearca din toate puterile sa remedieze o situatie deloc confortabila. Privit obiectiv, Internetul se apropie tot mai mult de lumea afacerilor traditionale, pe care promite sa o depaseasca in scurta vreme, odata cu cresterea ponderii online-ului in lumea mass-media si a serviciilor de afaceri.
In acest context, e interesant sa analizam modul in care Google reuseste sa integreze achizitiile in politica sa de viitor. O privire mai atenta ne-ar putea ajuta sa intelegem care ar fi consecintele pe termen lung ale perioadei pe care tocmai o traversam.

DoubleClick a adus reclamatii la FTC

Microsoft si AT&T fac lobby in acest moment pe langa Federal Trade Commission - FTC (Comisia Federala de Comert a SUA) sa analizeze intelegerea incheiata de Google si Dou-bleClick. FTC este agentia insarcinata cu protectia consumatorilor si cu investigarea cazurilor de concurenta neloiala sau practici monopoliste.
Preluarea este criticata si de Privacy Information Center (EPIC). Pe scurt, acuzatiile care se aduc celor doua companii se refera in principal la riscurile de incalcare a confidentialitatii navigarii online a utilizatorilor care intra sub acoperirea celor doua servicii.

Despre Google se spune ca adapteaza continutul mesajelor publicitare la comportamentul utilizatorilor care ii folosesc serviciile. DoubleClick face acelasi lucru, urmarin-du-si (statistic, bineinteles) utilizatorii prin retea pentru a adapta si mai bine bannerele publicitare afisate in paginile website-urilor pentru care furnizeaza solutii publicitare. Prin asocierea bazelor de date de la Google si DoubleClick, creste exponential suma informatiilor care se pot afla despre fiecare utilizator de Internet. La protest s-au asociat si Grupul de Cercetare a Interesului Public din SUA si Centrul pentru Democratie Digitala (CDD).


Despre autor:

Saptamana Finaciara

Sursa: Saptamana Finaciara


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.