Scriitoarea Svetlana Alexievich, din Belarus, a primit, joi, premiul Nobel pentru literatura pe 2015, a anuntat site-ul prestigioaselor distinctii.

Scriitoarea si jurnalista Svetlana Alexievich (Svetlana Aleksievici) a primit premiul Nobel pentru literatura pe 2015, "pentru scrierile sale polifonice, un monument dedicat suferintei si curajului in zilele noastre", potrivit motivatiei Comitetului Nobel.

Premiul Nobel pentru literatura pe anul 2014 i-a fost acordat scriitorului francez Patrick Modiano, "pentru arta memoriilor, prin care a evocat cele mai greu de inteles destine umane si a dezvaluit universul tarilor aflate sub ocupatie", a precizat la momentul respectiv Comitetul Nobel.

Sezonul Nobel a debutat luni, cand cercetatorii William C. Campbell, Satoshi Omura si Youyou Tu au fost recompensati cu premiul pentru medicina pe 2015. William C. Campbell (Irlanda) si Satoshi Ōmura (Japonia) au primit acest prestigios premiu pentru descoperirile privind o noua terapie impotriva infectiilor cauzate de viermi cilindrici, in timp ce Youyou Tu (China) a fost premiata pentru descoperirile ei privind o noua terapie impotriva malariei.

De asemenea, marti, cercetatorii Takaaki Kajita si Arthur B. McDonald au fost recompensati cu premiul Nobel pentru fizica pe 2015, pentru contributiile lor semnificative in ceea ce priveste experimentele care au demonstrat ca particulele neutrino isi modifica identitatile, metamorfoza care implica faptul ca acestea au masa. Potrivit Comitetului Nobel, aceasta descoperire a schimbat felul in care oamenii inteleg procesele ce au loc la cele mai mici niveluri ale materiei si care se pot dovedi cruciale pentru intelegerea Universului.

Cercetatorii Tomas Lindahl, Paul Modrich si Aziz Sancar au primit, miercuri, premiul Nobel pentru chimie pe 2015, pentru studiile lor despre mecanismele celulare de reparare a ADN-ului la nivel molecular si de salvare a informatiei genetice, potrivit motivatiei Comitetului Nobel. Cercetarile lor au furnizat informatii fundamentale despre modul in care functioneaza celulele vii si au fost utilizate pentru dezvoltarea unor noi tratamente impotriva cancerului, scrie MEDIAFAX.

Steagurile Rusiei și Belarusului, interzise pe terenurile de la...
Steagurile Rusiei și...

Sezonul Nobel 2015 va continua, vineri, cu premiul Nobel pentru pace, singurul atribuit de Norvegia, conform dorintei exprimate de fondatorul prestigioaselor distinctii, Alfred Nobel.

Premiul Nobel pentru economie va fi decernat luni, 12 octombrie.

Laureatii vor primi cate o medalie din aur si un premiu in valoare de 8 milioane de coroane suedeze (circa 850.000 de euro), care poate fi impartit intre cel mult trei castigatori pe fiecare categorie. Laureatii isi vor primi premiile Nobel in timpul unor ceremonii oficiale organizate la Stockholm si la Oslo, pe 10 decembrie, ziua in care se comemoreaza moartea fondatorului premiilor, Alfred Nobel, decedat in 1896.

Premiile Nobel sunt decernate din 1901, cu exceptia celui pentru economie, instituit in 1968 de Banca centrala din Suedia, cu ocazia implinirii a 300 de ani de la fondarea acestei institutii. Premiile au fost create dupa moartea inginerului sudez Alfred Nobel (1833 - 1896), inventatorul dinamitei, conform vointei sale din testament.

Bacalaureat 2022. Elevii susțin proba la alegere