Procesul de vanzare a drepturilor TV de transmisie a meciurilor din campionatul intern a intrat in linie dreapta. Toate cluburile din Liga I au primit, saptamana trecuta, caietul de sarcini intocmit pentru licitatie pentru a-l studia in detaliu si a reclama eventualele nereguli. Cel mai important punct consemnat in acte il reprezinta suma minima de la care porneste licitatia: 18 milioane de euro plus TVA (19 la suta) pentru fiecare sezon.

LPF, detinatoarea drepturilor TV, anunta companiile interesate sa cumpere ca nu va accepta nicio oferta mai mica de 21,42 milioane de euro pentru fiecare stagiune (contractul va avea o durata de trei ani), adica de aproape sapte ori mai mult decat pana acum, informeaza Evenimentul Zilei.

Astfel ca, liga I va deveni un brand foarte scump incepand din sezonul viitor. Actualul contract este detinut de Telesport insa, expira la finalul acestui sezon. LPF va scoate la licitatie urmatoarele trei campionate. Vor fi bani multi la cluburi, dar ramane de vazut cine va plati atat si care va fi strategia de amortizare a investitiei si producerea de profit.

Cu adevarat in cursa pentru castigarea acestor drepturi de afla, in acest moment, Realitatea TV si Boom TV, anunta Ziua. Postul de stiri nu si-a ofocializat inca pozitia in privinta participarii la licitatie, insa surse din interior anunta ca disponibilitatea este foarte mare. Astfel, una dintre variante, achizitionarea postului Telesport, canal exclusiv de sport, care detine de trei ani aceste drepturi, a cazut, intentia fiind aceea de a initia o platforma digitala proprie, in sistemul DTH (direct to home).

Citeste si:

Realitatea TV nu intentioneaza sa vanda mai departe meciuri din fiecare etapa, asa cum face Telesport in prezent, ci sa difuzeze in exclusivitate intreaga Liga I. Boom TV adopta aceeasi atitudine, postul avand deja o platforma digitala, in functiune din 2004. Tot neoficial, Boom TV este gata achite 15 milioane de euro pe sezon si chiar mai mult, actionarii din Israel fiind extrem de interesati de competitia lui Mitica, pe care s-o adauge campionatelor din Italia, Spania si Anglia, existente deja pe micile ecrane ale abonatilor sai.

Boom TV intentioneaza, daca se impune la licitatie, sa pastreze toate meciurile, pe care sa le transmita in sistemul folosit in Italia, Anglia, Franta sau Spania: toata etapa la tv, iar telespectatorul isi alege meciul pe care vrea sa il vada printr-o simpla apasare de buton! Boom TV a facut planuri sa-si scoata banii investiti prin atragerea unui numar mare de abonati, targetul sau fiind doua milioane de abonamente a 7 euro bucata (posesorul unui astfel de abonament receptioneaza pachetul de baza, adica toate programele romanesti, cateva straine, plus canalul propriu de sport, Boom Sport One), un total de 14 milioane de euro pe luna.

Fotbalul romanesc traverseaza o perioada 'incarcata', din punct de vedere financiar. Banii din vanzarea drepturilor de difuzare, nu sunt singurii care ajung la Federatie. Curentul anunta ca Federatia Romana de fotbal a castigat in instanta suma de 5 milioane de euro de la Loteria Romana, reprezentand un procent de 20% din incasarile la jocurile de noroc de competitii de fotbal internationale sau "Cupa Romaniei".