Italia, Elvetia, Franta, San Marino, Vatican, Germania, Austria, Portugalia, Belgia, Anglia, Lichenstein, Olanda, Rusia, toate tarile de pe continentul asiatic, USA, America de Sud, Africa, Arhipelagul Caraibean, Australia, India, Pakistan, Bangladesh, sunt doar cateva dintre cele 130 de tari care au transmis live (chiar si postul Al Jazeera!) cursele desfasurate, in acest week-end, pe circuitul de FIA GT din jurul Palatului Parlamentului.

Cu o lungime de 3180 m, pe circuitul "desenat" de celebrul Herman Tilke, viteza medie a depasit 150 km/h, in timp ce viteza de top au atins-o bolizii din Campionatul FIA GT (230 km/h). Pilotii aflati la volanul unor masini precum Maserati, Porsche, Aston Martin, Ferrari, Corvette sau Dodge Viper s-au confruntat cu ineditul unui circuit stradal, extrem de ingust si de periculos, unde accidentele
s-au tinut lant (peste zece bolizi au fost implicati in incidente destul de grave), iar depasirile sunt aproape imposibile.

Acest lucru a fost remarcat si de campionul mondial en titre la Formula 3 Marea Britanie, germanul Michael Bartels, care a condus la Bucuresti cel mai scump bolid din concurs - Maserati MC 12, in valoare de 800.000 de euro. „Cand faceam recunoasterea circuitului, am realizat ca trebuie sa am mare grija de masina si sa incerc sa nu acrosez pe nimeni!" – a spus el.

Campionatul FIA GT1

"E un circuit cu totul special, unul pe care nu ai voie sa faci nicio greseala, pentru ca ai doar bariere si ziduri de beton in jur si orice eroare se plateste" - a spus Thomas Biagi, lider la zi in campionatul FIA GT1. "Circuitul e foarte denivelat din cauza locurilor unde se aflau gurile de canal si acest lucru se simte la condus, chiar daca asfaltul e foarte bun. Sunt cateva locuri unde poti depasi, spre finalul liniei drepte spre exemplu, insa nu e deloc usor, chiar daca ai in fata o masina care merge de cinci ori mai incet decat tine. Nici macar pe linia dreapta nu e, insa, usor sa depasesti". Acesti bolizi au atras toate privirile spectactorilor si nu numai, iepurasii Playboy si superbele modele care au insotit fiecare pilot inainte de start abia trecand observate.

Din nefericire pentru noi, romanii, cea mai filmata, fotografiata si mediatizata prezenta a fost cainele maidanez care a ajuns (evident, nu se stie de unde...) pe pista, exact in timpul desfasurarii cursei de FIA GT. Innebunit de zgomot si complet dezorientat, acesta a inceput sa alerge in zig-zag, a trecut razant prin fata a doua masini, apoi a intrat in padock-uri unde a inceput sa fie fugarit de mecanici, tehnicieni, comisari de cursa... Nici nu vrem sa ne imaginam ce s-ar fi intamplat daca o masina ar fi lovit cainele in plin. In acest rastimp, Primarul Capitalei, Adriean Videanu, strangea mainile oficialilor, aruncand zambete largi in dreapta si stanga.

Pilotii romani au platit greselile grave
ale managerului de cursa

Citeste si:

Si totusi, atentia a fost acordata in egala masura si singurului echipaj romanesc din C.M. de FIA GT, Claudiu David – Mihai Marinescu (Dodge Viper Coupe). Cei doi s-au clasat dupa prima cursa pe locul 18 din 40 de masini inscrise in calificari, o clasare onorabila pentru debutantii nostri fara experienta in astfel de competitii. Acestia ar fi putut accede chiar in Top 5, daca nu ar fi intervenit o greseala majora a managerului de cursa.

Startul cursei a fost luat de Claudiu, de pe locul 23, in spatele Safety Car-ului. Incidentele de dupa start au adus Dodge-ul romanilor pe locul 18, mentinut si in turul 2 si transformat de Claudiu in locul 17, la finalul turului 3. Turul 4 aduce un accident grav in prima sicana, Safety Car-ul intervine si neutralizeaza cursa, iar Claudiu ajunge pe locul 14.

Safety Car-ul ramane pe pista pentru urmatoarele 5 tururi, cursa ajungand in minutul 23, primul din cele 14 in care este permisa schimbarea pilotilor. In minutul 23 al cursei, marea majoritate a competitorilor aleg sa intre la boxe pentru schimbul de piloti, sub neutralizare, dar Claudiu ramane in pista si avanseaza pana pe locul 3. Aici s-a produs marea greseala a managerului de cursa: schimbul de piloti sub steag galben ar fi insemnat conservarea locului 14 dupa schimbare, iar desfasurarea urmatoare a cursei ar fi adus masina romanilor in top 10.

Claudiu, ramas pe pista, s-a aflat pe locul 3 pentru 2 tururi, dar pierde timp in fata pilotilor mai proaspeti. El intra la boxe pentru schimbul de piloti, in turul 18, de pe locul 4. La revenirea pe pista, Mihai Marinescu este abia al 23-lea, din cauza timpului suplimentar petrecut de Claudiu pe pista, care a insemnat pierderea a peste 30 de secunde.

Decis sa recupereze, Mihai reuseste un prim tur bun si avanseaza pana pe 21, moment in care incepe ploaia. Mihai ramane pe pista cu slick-uri cand ceilalti competitori schimba anvelopele, pentru ca managerul de cursa uita sa-i semnaleze ca echipa il poate primi, avanseaza artificial pana pe locul 18 si este chemat la boxe pentru anvelope de ploaie abia dupa inca un tur, intr-un moment nefericit, chiar cand ploaia se opreste.

Oprirea il costa pe Mihai un loc, revine pe pista al 22-lea, apoi reupereaza inca doua locuri. Cu 10 minute inainte de final, se produce accidentul celor doua Aston Martin, cursa este neutralizata, apoi intrerupta. ‘’A fost foarte dificil, au fost multe accidente si din cauza echipei am pierdut multe pozitii. Nu s-a respectat ce am decis la boxe, pe pista s-a intamplat altceva.

Am intrat mult mai tarziu decat hotarasem, am pierdut foarte mult timp din acest motiv. Claudiu era lent si daca ar fi intrat la boxe in acelasi timp cu ceilalti, puteam termina lejer pe locul 10. Asa, am pierdut mult timp. La schimbarea de pneuri am pierdut cel mult o pozitie, dar m-ar fi ajutat sa am anvelope de ploaie mai devreme cu un tur. Circuitul este foarte frumos, dar dupa ce s-a udat, a fost incredibil de dificil, masina era greu de tinut pentru ca pista a devenit foarte alunecoasa" – a spus dezamagit Mihai Marinesc