Anul 2006 se termina cu adevarat dramatic pentru una dintre cele mai galonate si iubite echipe de fotbal din lume. Juventus Torino, formatie retrogradata in Serie B, ca urmare a scandalului meciurilor trucate din Italia, a pierdut, mai nou, si sprijinul financiar, unul extrem de consistent. Este vorba despre contractul de sponsorizare cu gigantul Tamoil, afacere care pagubeste "Batrina Doamna" de 240 de milioane euro. Intelegerea dintre Juventus si Tamoil reprezenta cel mai tare contract de sponsorizare existent in lumea fotbalului.


Dupa retrogradarea lui Juventus, concernul libian Tamoil - gigant din industria petroliera, controlat de familia Ghadaffi - a cerut rediscutarea termenilor acordului semnat in septembrie 2005. Initial, acesta prevedea un parteneriat pe cinci sezoane, cu drept de prelungire pe inca cinci, suma anuala primita de Juventus urmind a fi in jur de 24 de milioane de euro. Cum din vara, de la declansarea scandalului, si pina acum nu s-a ajuns la niciun acord (libienii solicitau diminuarea sumelor din contract, invocind deteriorarea imaginii publice ca urmare a izbucnirii afacerii Calciopoli), societatea Oilinvest bv, cea care controleaza Tamoil, a hotarit sa rezilieze intelegerea.

Gratie unui concesii obtinute in-extremis de presedintele Cobolli Gigli, Juventus va mai purta pe tricourile de joc brandul Tamoil pina in iunie 2007, apoi cele doua parti vor uita una de cealalta. Mai ramine ca Juventus sa piarda si parteneriatul cu sponsorul tehnic Nike - americanii platesc 13 milioane de euro pe an - si falimentul este asigurat, desi gruparea torineza spera sa revina in vara anului viitor in Serie A.