Brazilianul de 25 de ani a obtinut, in Marele Premiu al Turciei, nu doar primul pole din cariera, ci si intaiul succes, iar Ferrari s-a apropiat la numai doua puncte de Renault. Italienii nu sunt insa complet multumiti, Schumi pierzand doua puncte in duelul cu Alonso, distanta dintre cei doi fiind acum de 12 puncte in favoarea spaniolului. Weekendul din Turcia a inceput sub auspiciile unei victorii de moral pentru FIA si Ferrari. Sistemul de suspensii folosit de Renault a fost declarat ilegal si de Curtea de Apel, astfel ca echipa franceza trebuie sa concureze cu handicap pana la finele stagiunii. Judecatorii si-au justificat verdictul spunand ca este singurul in masura sa evite o schimbare a rezultatelor la sfarsitul stagiunii, ca urmare a unei contestatii.

Totusi, Departamentul Tehnic al FIA validase acest sistem, care a fost folosit de la finele lui 2005. si atunci, daca el este cu adevarat ilegal, se pune problema competentei membrilor comisiei, dar si, pe de alta parte, se poate aprecia ca Raikkonen si McLaren au pierdut nemeritat campionatul trecut, doar pentru ca nu au, precum Schumi si Ferrari, acces la Ecclestone sau Mosley, oamenii care fac legea in F1.

Fara indoiala, faptul ca masura forului mondial a suscitat discutii nu i-a interesat pe cei de la Ferrari, care si-au vazut de treaba, incercand sa profite de asul scos din maneca de conducerea F1. Monoposturile Scuderiei au dominat calificarile si si-au adjudecat prima linie a grilei de start. In pole a fost, in premiera, Massa, doar pentru ca Michael, care dominase primele doua sesiuni, a fost prea sigur de el in ultima parte a calificarilor, si nu a mai scos chiar cel mai bun timp. Oricum insa, baietii lui Jean Todt reusisera ceea ce si-au propus, ocupand prima linie a grilei, in fata celor de la Renault, care au obtinut doar timpii 3 si 4.