Pasionatii de Formula 1 trebuie sa fie in block-starturi la ore matinale (simbata, calificari de la ora 6.00, duminica, cursa de la ora 7.00) si sa tureze telecomanda catre postul national pentru a se conecta la cea de-a treia etapa a Campionatului Mondial, gazduita de Melbourne.

Modificarile de calendar competitional au facut ca Grand Prix-ul Australiei sa fie o necunoscuta pentru piloti, care, in locul temperaturilor caniculare, au trebuit sa ruleze la antrenamente pe o pista umeda. In aceste conditii, prognoza meteo si pneurile au devenit cele mai importante elemente ale confruntarii, razboiul dintre Bridgestone si Melbourne revenind pe tapet. Din cauza conditiilor nefavorabile, inclusiv Michael Schumacher a avut probleme, iesind in decor la teste. Directorul tehnic al echipei italiene a recunoscut dificultatile, pneurile alese fiind considerate prea moi pentru a face fata unor temperaturi scazute.

Eleroanele s-au fixat

De notat ca pilotul german a condus un monopost Ferrari cu eleroanele modificate dupa scandalul din primele etape. "FIA decide daca o masina este legala sau nu si FIA s-a uitat la masina noastra. Vom folosi un alt eleron doar pentru a ne imbunatati performanta si nu pentru ca ni s-a cerut acest lucru", a replicat Schumacher, batind apropouri si la scuderiile BMW si McLaren, obligate sa faca si ele modificari la caroserie.

Multiplul campion mondial a promis ca o sa fie pe podium, "pe ce treapta, mai vedem…". In schimb, campionul mondial Fernando Alonso era sceptic: "Cu Renault cistigatori in cele doua curse ar trebui sa fim si noi competitivi, dar Melbourne este un circuit diferit si ma astept la o concurenta mai mare din partea celorlalte echipe".

Citeste si:

Pilotul canadian Jacques Villeneuve va fi penalizat cu zece locuri pe grila de start dupa ce BMW a decis sa schimbe motorul monopostului BMW Suber din cauza propulsorului care s-a stricat la incercarile libere de ieri. "Pacat, pentru ca echilibrul masinii este bun si eram multumit de viteza", a declarat Villeneuve, recunoscut pentru "pasiunea" sa de a distruge motoare.

Directorul BMW Motorsport, Mario Theissen, a precizat ca analizele privind elementele motorului care au cedat in Bahrain si Malaiezia au demonstrat ca anumite componente nu erau atit de solide cit ar fi trebuit: "In putinul timp pe care l-am avut, am construit doua noi motoare. Unul a fost deja montat la monopostul lui Nick Heidfeld, iar al doilea va fi montat la masina lui Villeneuve simbata, dupa ultimele incercari libere si inainte de calificari".

Briatore refuza fotbalul

Flavio Briatore refuza in continuare sa-si prelungeasca intelegerea cu scuderia Renault, alimentind zvonurile ca francezii vor sa se retraga din Formula 1. Cu toate acestea, italianul a declarat ca a declinat oferta de a prelua managementul unui important club de fotbal european. "Imi place fotbalul, dar am raspuns 'nu>>. Pentru a avea succes trebuie investiti multi bani si multa pasiune", a declarat Briatore.