Raliul Dakar a mai facut o victima. Motociclistul australian Andy Caldecott (KTM), in varsta de 41 de ani, a incetat din viata, luni, dupa ce a cazut la kilometrul 250 din etapa a IX-a a Raliului Dakar - 2006, disputata intre Nouakchott si Kiffa, in Mauritania, au anuntat organizatorii, citati de AFP.

"Decesul sau a survenit la ora 11.57 GMT. El a murit in urma cazaturii de la kilometrul 250. Am fost anuntati de accident la ora 11.31, iar la ora 11.55, elicopterul a ajuns la fata locului. Confirmarea mortii sale s-a facut la ora 11.57. Evident ca familia a fost anuntata", a spus Etienne Lavigne, directorul competitiei.

Caldecott este al 23-lea concurent sau membru al caravanei din Raliul Dakar care moare de la infiintarea competitiei, in urma cu 28 de ani. La editia trecuta au incetat din viata doi motociclisti, spaniolul Juan Manuel Perez si italianul Fabrizio Meoni.

Istorie de zeci de ani

In 1977, in timpul Raliului Abidjan - Nisa, Thierry Sabine s-a ratacit in Desertul Libiei. Experienta la limita pe care a trait-o cu aceasta ocazie i-a dat ideea unui raliu cu startul in Europa si care urma sa traverseze legendarul desert african. Crezul sau s-a tradus printr-o "provocare pentru competitori si un vis pentru toti cei care ajung la final". Asa s-a nascut in iarna dintre 1978 si 1979 primul Paris - Dakar!

Traseul incepea in Franta si se termina in Senegal, celelalte tari traversate fiind Algeria, Niger si Mali.
Inca de la inceput, maratonul a incitat pilotii, echipele si pasionatii raliurilor, numarul participantilor crescand in mod semnificativ de la o editie la alta. Traseul a suferit si el modificari, in 1984 ajungand sa treaca prin Guineea, Sierra Leone si Mauritania, pentru ca in 1992 sa traverseze intreaga Africa pana la Capetown.

Citeste si:

Constienta de impactul mediatic al competitiei, Volkswagen a fost prezenta in Dakar inca din 1980, intr-o perioada in care intrecerea nu era atat de cunoscuta in Europa Centrala. Echipa oficiala a aliniat un numar de patru modele Iltis, foarte apropiate de versiunea de serie. La sosire, dupa parcurgerea a peste 10.000 km, echipajele formate din Freddy Kottulinsky/ Gerd Löffelmann si Patrick Zaniroli/Philippe Colesse aveau sa termine pe primele doua locuri, semnand o dubla prestigioasa pentru Volkswagen.

Lupta cu nisipul poate fi fatala

Conditiile dificile si evolutia deseori la limita au facut ca Dakar-ul sa-si castige foarte repede reputatia de cel mai dificil raliu din lume. Nu de putine ori, concurentii s-au pierdut din cauza furtunilor de nisip si au fost recuperati dupa cateva zile, alteori ajungandu-se chiar si la atacuri lansate de triburile locale mai putin prietenoase. In 1999, doar 37% din participanti au ajuns la destinatie.

In ciuda standardului ridicat de securitate, de-a lungul istoriei Dakar-ul a inregistrat si accidente tragice. Pe de alta parte, fascinatia desertului a cuprins un numar mare de personalitati, printre acestea numarandu-se Mark Thatcher, fiul fostului prim-ministru al Marii Britanii, acesta ajungand chiar sa se piarda timp de trei zile prin desert. A venit apoi randul printului Albert de Monaco, care si-a descris cele doua participari ca o "experienta unica" si o "adevarata aventura". Cantaretul Johnny Halliday si actorul francez Claude Brasseur ar fi alte doua nume care pot sa ingroase lista vedetelor care au participat de-a lungul anilor in maratonul desertului.

Multi ani, aventura sahariana a fost considerata ca un apanaj rezervat in mod exclusiv barbatilor. A venit insa anul 1997, cand Jutta Kleinschmidt si-a trecut in cont prima victorie de proba speciala, performanta atragand atentia intregii lumi. Senzatia avea sa fie completa in 2001, cand Jutta avea sa devina prima si singura femeie din lume care si-a trecut in palmares o victorie in Raliul Dakar! Aflata acum in randurile echipei Volkswagen, "Regina Desertului" semna anul trecut primul podium pentru o masina cu motor diesel, fiind nu doar unul din candidatii la victorie cat mai ales un personaj preferat de catre public si jurnalisti.