Cursa de raliuri din jurul Casei Poporului s-a impiedicat de ambitia lui Nicolae Serb de a fi recunoscut ca "tata al ideii". Contractul dintre primarie si firma germana asteapta inca "la standuri".

Hartmut Beyer a venit ieri in Romania, ca sa incheie contractul cu primarul general Adriean Videanu. "Il bagam pe ordinea de zi azi, in consiliu, si il incheiem, pentru ca e deja cam tirziu si partenerul german trebuie sa-si faca si el socotelile cu sponsorii cursei. Primaria va primi in cadrul acestui contract in jur de 200.000 de euro, cota parte. E ceva, dat fiind ca nu bagam nici un ban. Dar este in primul rind un cistig de imagine pentru oras", declara ieri primarul Videanu, inainte de inceperea sedintei Consiliului General al Municipiului Bucuresti.

Beyer era ingrijorat de intirzierea incheierii contractului, deoarece, in industria curselor, sponsorii isi inchid bugetele pentru anul viitor inca de la finele lunii octombrie, iar contractul cu primaria, care sa-i permita firmei germane antamarea contractelor de sponsorizare, nu este incheiat, iata, nici in noiembrie. In plus, organizatorii spun ca firma germana a cheltuit deja cu proiectarea circuitului si simularile pe calculator aproximativ jumatate de milion de euro, bazindu-se pe buna intentie a autoritatilor romane.

Serb bate primaria ca sa priceapa Beyer

Tot ieri insa, Nicolae Serb a anuntat ca il va da in judecata pe primar pentru "furt de proprietate intelectuala", daca incheie contractul cu firma germana. Serb se foloseste de certificatele obtinute de la ORDA si OSIM, cum ca el este proprietarul ideii desfasurarii unei curse de masini in jurul Casei Poporului. El a inregistrat la OSIM pina si circuitul pe care, spun aceiasi organizatori germani, l-ar fi creat Herman Tilke. Contractul a figurat totusi pe ordinea de zi a Consiliului General, dar nu a trecut de votul consilierilor.

Citeste si:

Ei au fost influentati de Serb, care le-a spus ca fac o ilegalitate. Dat fiind ca Beyer a bagat deja destui bani in proiectarea cursei si in achitarea taxei catre Federatia Internationala de Automobilism, este de asteptat ca, in maximum o saptamina, cei doi sa se inteleaga cumva. Acesta este termenul limita dat de primarul Adriean Videanu inainte de a scoate proiectul la licitatie.

Circuitul nu respecta doua criterii FIA

La mijlocul lunii viitoare vor sosi la Bucuresti, pentru o prima validare a proiectului, reprezentantii Federatiei Internationale de Automobilism, o ultima inspectie urmind sa fie facuta in saptamina premergatoare cursei. Pina atunci, ACR va trebui sa intocmeasca un dosar complet de omologare, pentru a obtine gradul de licenta 2, alocat de FIA circuitelor pentru Grand Turisme. Conform numarului pe noiembrie al revistei "Autocar", proiectul de circuit din jurul Casei Poporului nu indeplineste normele internationale in ceea ce priveste lungimea (3,115 km pe hirtie, fata de 3,5 km ceruti de FIA) si latimea pistei, care este de 10 m in planurile arhitectului, in timp ce Anexa O a Codului Sportiv International prevede ca aceasta sa fie de minimum 12 m.

In forma actuala, campionatul FIA GT dateaza din anul 2000. Pe durata celor trei ore de cursa prevazute de regulament, pilotii au dreptul sa se schimbe intre ei, fiecare echipa avind la dispozitie doi sau trei driveri. Exceptie face cursa de 24 de ore care se disputa in fiecare an la Spa Francorchamps.