Primaria nu are inca un contract cu firma germana pentru stabilirea obligatiilor si beneficiilor la cursa de raliu GT de anul viitor. Pentru servicii de salubritate, reprezentantii administratiei locale spera sa obtina profituri de zeci de milioane de dolari.

Considerat initial o idee nastrusnica, Raliul GT de pe circuitul din jurul Casei Poporului mai are nevoie de o singura aprobare din partea Federatiei Internationale pentru a gazdui anul viitor deschiderea sezonului de GT, competitie in care se intrec marcile de lux.

Firma germana Beyer Industrial Consulting Gmbh, prin filiala sa in Romania, Beyer Industrial Consulting SRL, se va ocupa de amenajarea pistei impreuna cu parteneri pe care si-i va alege singura. "Noi, primaria, o sa le dam o mina de ajutor doar ca sa obtina rapid toate avizele de care vor avea nevoie", dezvaluie Radu Ancuta, seful Directiei Integrare din cadrul Primariei Capitalei. El spune ca, deocamdata, investitia estimata de nemti pentru desfasurarea primei curse la Bucuresti ajunge la 11-12 milioane de euro. Alaturi de Harmut Beyer, fost pilot de Formula 3 si GT, in conducerea firmei mai este un reprezentant al Porsche, Johannes Book, care se ocupa de detaliile financiare ale proiectului.

Primaria "matura" pista si primeste cota-parte din incasari

Pe linga lobby-ul pentru obtinerea avizelor si ghidarea nemtilor prin hatisul birocratic romanesc, Primaria Capitalei va avea o singura implicare concreta in desfasurarea evenimentului din 23 aprilie 2006: salubrizarea zonei. "Vom asigura salubrizarea in padocuri, unde sint parcate TIR-urile participantilor, pe perioada antrenamentelor si in tribune dupa eveniment", explica Ancuta. Pentru osteneala, primaria va primi totusi o cota-parte din incasari, dar deocamdata suma este necunoscuta. "Primarul general Adriean Videanu negociaza in aceste zile contractul dintre municipalitate si firma germana si, dupa finalizare, vom sti cit cistiga primaria. Cert este ca va fi un cistig in primul rind de imagine, iar daca vom reusi sa gestionam bine acest prim eveniment, Bucurestiul va putea sa tinteasca mai sus in citiva ani", a conchis Ancuta. Conform oficialilor firmei germane, raliul se va desfasura anual, in functie de rezultatele obtinute existind premise pentru dezvoltarea infrastructurii pentru circuite de Formula 3000 si chiar Formula 1.

Citeste si:

Nicolae Serbu: "Sint implicat, normal!"

In spatele intregii afaceri, se afla in continuare Nic Serbu, care a candidat la Primaria Capitalei cu acest proiect, desi la Registrul Comertului apare ca unic actionar si administrator Harmut Beyer. Initial, afacerea trebuia sa fie administrata de firma B Sport Development SRL, infiintata cu acest scop in luna aprilie de Serbu.

"Normal ca sint implicat in acest raliu, am scris chiar si o carte despre acest proiect, am toate drepturile intregistrate la OSIM. In plus, sint asociat cu firma germana, care se va ocupa de proiect, care, repet, este 100% privat. I-am lasat pe ei in fata, pentru ca sint profesionisti, eu voi sta in umbra, multumit ca mi se indeplineste un vis. Desi a fost criticat de presa pentru ca nu are mustata si ar fi prea mic, de toata povestea se va ocupa fiul meu, care este foarte pasionat de fenomen. Videanu se pare ca este baiat istet, pentru ca gropi sint si in New York, iar in acest fel se vor mai astupa. In plus, se vor crea mai multe locuri de munca, vor aparea fonduri extrabugetare, va exista si o dezvoltare in turism, pacat ca nu a fost fructificata o astfel de oportunitate mai demult", ne-a declarat fostul candidat la PMB, care a estimat la 20 de milioane de euro costurile intregului proiect. Serbu ne-a mai dezvaluit ca se afla in negocieri cu un carnaval din America de Sud care sa dubleze spectacolul automo-bilistic de anul viitor.

150 de euro biletul pentru VIP-uri

Pentru includerea Bucurestiului in calendarul raliurilor Grand Tourisme, firma Beyer Industrial Consulting a virat deja in contul ACR taxele necesare, circa 25.000 de euro, iar ACR le-a platit la rindu-i la Federatia Internationala de Automobilism. Nu se stie deocamdata cit va costa un bilet pentru unul dintre cele 93.000 de locuri in tribune, dar va fi sigur mai putin decit 150 de euro, pretul stabilit pentru VIP. Tribuna principala va fi amenajata in fata Casei Poporului, cu vedere spre Piata Constitutiei, startul si finisul fiind date din partea de est a Palatului Parlamentului. Circuitul va avea 14 intoarceri si portiuni, unde viteza va depasi 230 km/ora.