La numai o saptamana dupa cursa de la Monza, acum totul culmineaza cu Spa Francorchamps. Cea mai iubita pista. De piloti si spectatori deopotriva. Are cea mai spectaculoasa insiruire de viraje desenate de natura, nu de calculator.

Week-end-ul de la Spa a inceput cu o dimineata ploioasa, iar prima sesiune a antrenamentelor libere s-a desfasurat sub un cer innorat. Kimi Raikkonen a inceput excelent acest sfarsit de saptamana, finlandezul reusind chiar sa ii devanseze si pe pilotii de teste, cei care nu au grija menajarii motorului. Cu toate ca nu mai are decat sanse infime, Kimi mai spera la titlu. "Primul loc la piloti inca inseamna o provocare pentru mine, si asa cum a aratat acest sezon pana acum, niciodata nu stii ce se poate intampla si inca nimic nu este pierdut. Inca sunt patru curse care pot fi castigate si 40 de puncte la bataie, iar eu si echipa vom face totul pentru a castiga maximul de puncte in fiecare week-end", a spus finlandezul. Al doilea a fost Alexander Wurz, tot pentru McLaren, iar al treilea Giancarlo Fisichella.

Multi piloti au preferat sa nici nu iasa pe pista in prima sedinta. In privinta incheierii contului in clasamentul pilotilor, Fernando Alonso spune ca va incerca sa faca asta. "Este un circuit de unde am amintiri placute. Aici am castigat prima cursa in F3000, in 2000, si chiar si anul trecut ma aflam pe primul loc cand am abandonat. Oamenii vorbesc despre castigarea campionatului aici, voi incerca sa fac asta. Dar oricare dintre cursele ramase sunt bune pentru a face acest lucru: Brazilia, Japonia sau China. Nu conteaza pentru mine. Voi merge in Belgia avand ca tinta victoria", a declarat Alonso.

Citeste si:

Renault, in cautarea compromisului

Spa Francorchaps este unul dintre circuitele care pune la incercare nu numai pneurile, ci si motorul. Dupa acul de par de la inceputul turului (La Source) si pana dupa Eau Rouge, se merge cu acceleratia la podea. Spa-ul are de asemenea si cel mai lung tur de circuit. In acest week-end cei mai multi piloti alearga cu motoarele "traumatizate" de Monza. Anul trecut, cursa a fost castigata de Kimi Raikkonen cu o masina care fusese mediocra pana la acea etapa. In acest an, cea mai puternica masina este McLaren-ul MP4-20, iar daca problemele de fiabilitate nu vor respecta traditia la McLaren, e lesne de intuit cine este favorit la castigarea Marelui Premiu al Belgiei 2005.

La fel ca la Monza, Renault poate gasi compromisul ideal intre viteza si fiabiliate, atat cat este nevoie pentru a sta in fata restului plutonului, chiar daca in spatele celor de la McLaren. La capitolul fiabilitate, Renault poate fi considerata echipa favorita la Spa, mai ales ca McLaren are acum nu numai probleme mecanice, dar si legate de uzura pneurilor. BAR Honda vine la Spa cu un upgrade atat in privinta propulsorului, cat si in privinta aerodinamicii. E limpede ca cel mai probabil Button poate avea un cuvant de spus macar pentru clasarea pe locurile care aduc mai multe puncte.