Acesta a incercat sa speculeze intrarea safety car-ului pe circuit in turul 24, dupa o greseala a pilotului de la Minardi, Cristijan Albers, insa intrarea sa la boxe n-a reusit sa destabilizeze strategia echipei lui Raikkonen. Uzura excesiva a pneurilor-spate l-au silit pe Alonso sa-si puna din nou in aplicare superba sa defensiva in fata tandemului de la Williams BMW, Nick Heidfeld si Mark Webber. Masina nu l-a ajutat de aceasta data, Alonso fiind depasit de ambii piloti de la Williams si terminand pe 4. Pilotii de la Ferrari au profitat de abandonurile si de greselile celor din fata reusind o extraordinara clasare pe locurile sapte (Schumacher) si opt (Barrichello). Stirea saptamanii a venit din partea oficialilor FIA care au stabilit de comun acord cu reprezentantii echipelor revenirea la sistemul cu o singura sesiune se calificari, desfasurata in dupa-amiaza sambetei de dinaintea cursei. Acest amendament va intra in vigoare din Marele Premiu al Europei, ce va avea loc pe 29 mai la Nurburgring. In calificarile de la Monte Carlo, finlandezul Kimi Raikkonen s-a impus pentru a treia oara consecutiv in acest sezon gratie sesiunii de sambata, cand a fost mai rapid cu jumatate de secunda fata de Fernando Alonso. De pe a treia pozitie a grilei de start a plecat, surprinzator, australianul Mark Webber de la Williams BMW.

Evolutia in calificari a pilotilor de la Ferrari nu mai surprinde pe nimeni. Echipate cu incalificabilele pneuri Bridgestone, monoposturile celor de la Ferrari s-au clasat pe locurile 8 (Michael Schumacher), respectiv 10 (Rubens Barrichello). Pentru a ne face o idee despre gradul de decadere a echipei "calutului cabrat", Michael Schumacher a obtinut in calificari, cumulat, un timp cu 4,5 secunde mai slab decat Raikkonen.

Un eveniment care putea avea consecinte catastrofale s-a petrecut in sesiunea de antrenamente de sambata dimineata. Columbianul Juan Pablo Montoya a condus inexplicabil de incet (in jur de 80 km/h) pe o portiune de circuit pe care se circula de regula cu 280km/h, provocand, in spatele sau, o coliziune intre David Coulthard, Jacques Villeneuve si Ralf Schumacher. Pentru acest lucru, pilotul columbian a fost retrogradat pe ultima pozitie a grilei de start. De pe aceeasi linie a plecat si germanul Ralf Schumacher care a intrat in parapet in prima sesiune de calificari, nefiind inregistrat cu nici un timp. Germanul a speculat aceasta situatie pentru a-si schimba motorul masinii, masura penalizata, in mod normal, cu retrogradarea pe ultima linie a grilei.