Criza economica mondiala determina companiile sa schimbe politica de daruri promotionale, astfel ca, in locul celor traditionale, oferite ca sampling-uri, Dell, eBay si Sephora, de pilda, "impart" cadouri virtuale, pe retelele de socializare de pe internet, noteaza presa britanica.
Cadourile virtuale, din ce in ce mai utilizate in preajma sarbatorilor de iarna, apar sub forma unor mici imagini mici afisate pe pagina profilului de utilizator.

Reteaua Facebook a generat, pe 27 noiembrie, peste 30.000 de astfel de cadouri, cifra care va creste considerabil, spun reprezentantii retelei de socializare. Fiecare dintre cadourile oferite de companii face parte din campanii mult mai ample de comunicare gazduite de reteaua sociala, care includ reclame, carti postale electronice, dar si comunitati de fani. Promotia de pe Facebook are rolul de a populariza numele brandurilor si, nu in ultimul rand, de a influenta deciziile din zona de retail.

Cele mai multe dintre cadourile virtuale sunt oferite gratuit, insa exista si o categorie pentru care beneficiarii trebuie sa achite un dolar, la "achizitionarea" produsului.

De la lansarea magazinului de cadouri Facebook, in februarie 2007, au fost oferite peste 60 de milioane de cadouri virtuale, atat gratuit, cat si contra cost.

Specialistii din domeniu estimeaza ca piata cadourilor virtuale de pe Facebook se ridica la 35 de milioane de dolari. Spre deosebire de piata reala de retail, unde aproape 40% din vanzari sunt inregistrate in ultimele opt saptamani ale anului, cadourile virtuale Facebook au cautare pe tot parcursul anului.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.