Taiem din bugetul pentru instruire sau nu? Aceasta este marea intrebare a corporatiilor. Chiar si micile companii se gandesc ce sa faca. Sunt si alte probleme mai acute decat instruirea.

Ca manager al unei companii de training deja am simtit doua tendinte. Tai din bugetul pentru instruire sau nu tai din bugetul pentru instruire? Pe langa aceste doua doua tendinte am intalnit si o a treia tendinta, care m-a surprins foarte placut, anume companii care aloca un buget mai mare instruirii.

Este drept ca fiecare companie are multe probleme punctule, dar mai ales probleme cu scaderea vanzarilor in primul rand, lucru ce duce in mod cert la scaderea profitului.

Singura investitie in aceste circumstante raman oamenii?

Raspunsul categoric este da. In urmatoarea perioada managerii se vor confrunta cu "problema resurselor umane" cum o numesc ei. Imi permit sa afirm ca problema resurselor umane este de fapt un pilon important in trecerea prin aceasta criza. Managerii se vor intreba:

  • 1. Cum pot pastra cei mai buni oameni?
  • 2. Cum ii pot face sa fie mai performanti?
  • 3. Cum pot ridica nivelul oamenilor care in acest moment au un randament scazut?
  • 4. Care este avantajul meu competitiv fata de alte companii?

Sincer, nu cred ca disponibilizarea este o solutie, ci este numai o reducere a cheltuielilor.
Disponibilizarea nu va rezolva problemele. Vor fi companii care vor vinde mai mult , altele mai putin, iar altele la fel. Cel mai probabil, multe dintre companii vor disparea. Cheia pentru micile si marile companii in aceasta perioada va fi instruirea angajatilor. Cu cat acestia vor fi mai instruiti, cu atat sansele de a trece de aceasta criza sunt mai mari. O instruire in acest context nu trebuie sa fie centrata pe cunostinte. Cunostinte au toti. Punctele cheie care trebuie alese de angajatori atunci cand isi aleg un furnizor de training trebuie sa fie urmatoarele:

  • - dezvoltarea de abilitati si nu de cunostinte;
  • - cultivarea creativitatii si nu a alinierii economice;
  • - orientarea catre open mind;
  • - constientizarea schimbarii si adaptarea la schimbare.

Extreme Training organizeaza traininguri de NLP si de fiecare data incercam sa transmitem cursantilor urmatorul principiu: elementul cel mai flexibil dintr-un sistem va conduce acel sistem. Astfel ca, nu va supravietui compania cu angajatii cei mai inteligenti, ci compania care va avea angajatii cei mai flexibili.

Acesta este momentul in care acest principiu al NLP are aplicabilitatea cea mai mare. Chiar daca suntem o companie de training, recunoastem insa ca trainingurile clasice nu reprezinta o solutie reala cu impact. Soutii vor oferi trainingurile care vor instrui angajatii sa fie foarte flexibili, acele traininguri care vor activa la angajati acel bazin al creativitatii ce exista in fiecare dintre noi.

Retineti, fie ca sunteti angajati sau angajatori: cheia sunt solutiile creative si flexibilitatea!


Despre autor:

Extreme Training

Sursa: Extreme Training


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.