Pentru a dovedi calitatile noului model Volkswagen Passat, importatorul marcii in tara noastra, Porsche Romania, a organizat un drive test pina la Tirgu-Mures. Pe parcursul celor 350 de kilometri, masina s-a comportat impecabil. Clientii care au cumparat-o pe nevazute nu au motive de ingrijorare pentru ca noul Passat este stabil, nervos si confortabil. Noul Passat beneficiaza de un design nou. Grila fata este cromata, aducind aminte de bratele unei rachete, iar farurile sint pozitionate in asa fel de parca masina zimbeste rinjit, vrind sa iti faca in necaz ca nu o ai.

Caroseria noului model nu cintareste mai mult decit a vechilor versiuni, insa rigiditatea statica la torsiune este mai mare cu 57% decit cea mai buna valoare a modelelor anterioare si a modelelor aceleiasi clase. Interiorul proaspatului Passat este specific familiei, simplu, bine finisat, oferind soferului o vizibilitate remarcabila asupra drumului. In plus, volumul portbagajului a crescut substantial pina la 565 de litri, mai mare cu aproape 100 de litri fata de versiunea anterioara.

Trei pe benzina, trei pe motorina

Noul Passat are nu mai putin de sase motorizari. Trei sint pe benzina, cel mai puternic motor fiind cel de 2,0 litri Turbo FSI, care dezvolta 200 de cai-putere. Modelul mai beneficiaza de trei motorizari diesel, varianta de top fiind motorul TDI care are puterea a 170 de cai-putere. In luna septembrie, gama de motorizari va fi imbogatita cu un motor de 3,2 litri, care dezvolta nu mai putin de 250 de cai-putere. Transmisia este realizata cu cutii de viteze manuale in cinci trepte sau automate. Pe viitor, transmisia va fi facuta si cu cutii DSG (Direct Shift Gearbox) in sase trepte, cu ambreiaj dublu.

Citeste si:

Volkswagen inteligent

Sistemul de pornire-oprire nu mai este actionat prin rotirea cheii de contact. Pornirea se face prin simpla introducere a modulului ID (modulul de identificare) in fanta destinata lui, se produce contactul, iar prin impingerea acestuia pina la finalul cursei si actionarea ambreiajului (in cazul cutiei de viteze manuale), respectiv a pedalei de frina (in cazul cutiei automate) motorul porneste automat. Constructorii germani au venit cu ceva nou si la sistemul de control automat al vitezei de croaziera.

Noul model Volkswagen are inteligenta de a frina de la o viteza stabilita electronic de sofer, in momentul in care senzorii citesc o distanta mai mica decit cea de securitate fata de autovehiculul aflat in fata. Cind drumul s-a eliberat, masina va accelera din nou pina la viteza setata. Noul Passat mai dispune de telefon mobil cu hands-free, care foloseste tehnologia Bluetooth prin intermediul unei interfete usor de utilizat. Volkswagen a acordat maxima atentie calitatii sonorizarii.

Astfel, melomanii pot beneficia la comanda de un sistem audio ce dezvolta 600 w, in cele zece incinte acustice ale masinii. Optional sau standard, masinile sint dotate cu climatronic cu reglaj pe doua zone si ventilatie indirecta, iar farurile sint adaptive Bi-Xenon. Pretul la noul Volkswagen Passat incepe de la 16.230 de euro si poate ajunge la 23.000 de euro, CIP.