Aceasta a fost o realitate scoasa in evidenta de majoritatea actorilor prezenti la evenimentul Mediafax Talks About OOH (out-of-home), situatie in care a devenit evident imperativul adoptarii unei directii clare de dezvoltare a domeniului. In conditiile in care Bucurestiul reprezinta cam jumatate din piata romaneasca de outdoor, un prim pas este de a reglementa aceasta industrie la nivel de capitala. Desi un termen clar pentru organizarea unei licitatii nu a fost furnizat inca de autoritatile locale, o solutie vehiculata in acest sens consta in derularea unui parteneriat public-privat in vederea conceperii unei linii de mobilier stradal conform cerintelor unei piete aflate in plina dezvoltare.

"Publicitatea poate deveni poluare vizuala"

Acesta a fost contextul in care jucatorii de talie internationala din industria outdoor-ului romanesc s-au adunat la rampa, pentru a-si prezenta pozitiile pe piata. Un prim cuvant l-a avut de spus Jean Francois Decaux, co-presedintele JC Decaux, jucatorul numarul unu la nivel mondial pe piata mobilierului stradal. Dupa ce a initiat, in urma cu 40 de ani, insusi conceptul de "mobilier stradal", compania detine la ora actuala mai mult de 80.400 de astfel de piese, in peste 30 de tari.

Subliniind ca "daca nu este corect directionata, publicitatea poate deveni poluare vizuala", acesta a enuntat "filozofia" ce sta la baza organizarii intregii companii: "publicitatea ar trebui sa fie legata de serviciul public, iar mobilierul stradal nu se leaga doar de design, ci si de intretinere". Punctand faptul ca unul dintre principiile companiei consta in a nu face nimic care sa nu aduca un folos public, oficialul a precizat ca pachetul de servicii oferite de JC Decaux in Romania include si astfel de servicii de intretinere a pieselor de mobilier stradal, dupa exemplul celorlalte tari unde activeaza.

Citeste si:

Outdoor-ul, ultima frontiera in comunicarea de masa

Jason E. Senior, vice-CEO si COO in cadrul News Outdoor Group (divizie a News Corporation Ltd.), a motivat prezenta de 7 ani a companiei sale in Romania prin faptul ca Europa Centrala si de Est cunoaste la ora actuala cea mai rapida dezvoltare a pietei de outdoor. In contextul in care posibilitatea de a ajunge la segmente cat mai mari de public prin mijloacele traditionale de promovare (TV, radio, presa scrisa) este restransa tot mai mult de specializarea acestora, outdoor-ul devine "ultima posibilitate de a realiza o adevarata comunicare de masa". Avantajul specific al acestei industrii consta in faptul ca, spre deosebire de mediile traditionale, receptorul nu poate intrerupe procesul comunicational, prin schimbarea canalului sau intoarcerea paginii. Din acest punct de vedere, outdoor-ul este un domeniu ce merita maxima atentie a specialistilor, el putand impulsiona vizibil "posibilitatile Bucurestiului de a atrage investitori straini si turisti", a subliniat Jason E. Senior.

La randul sau, Markus Schuster, reprezentant al companiei austriece Epamedia (detinatoare, in Romania, a companiilor Euromedia si Betacons), a remarcat ca, in problema mobilierului stradal, "trebuie sa dezvoltam un simt al spatiului public".

In acest sens, o importanta deosebita o are abordarea individuala la nivelul fiecarei locatii, pentru alegerea solutiei optime. "Este important sa gasim solutii locale. Fiecare oras este diferit: fiti mandri de Bucuresti si nu va doriti sa arate ca New-York-ul!", a fost apelul lui Schuster.