Google este cunoscut drept cel mai mai utilizat motor de cautare, compania americana fiind asociata cu Internetul. Insa noile directii de dezvoltare ale Google arata ca gigantul american doreste sa isi extinsa afacerile si in alte suporturi media.

Google a anuntat joi organizarea unei licitatii pentru spatiile publicitare din interiorul a 28 de reviste din SUA. Clientii isi vor alege publicatia si data aparitiei, urmand apoi sa liciteze. Castigatorului ii va fi publicata insertia publicitara conform ofertei pentru care a licitat. Compania americana a cumparat deja spatii publicitare in PC Magazine, Maximum PC si Chicago Sun-Times, urmand ca in noua faza de dezvoltare a proiectului Google sa fie incluse si Car&Driver, Budget Living si Information Week, potrivit site-ului companiei.

Google ofera clientilor posibilitatea de a alege dimensiunea insertiei, zilele aparitiilor si durata de desfasurare a campaniei. De asemenea, clientii vor avea acces la date privind tirajul publicatiilor precum si la informatii demografice din care sa reiasa ocupatia, venitul sau varsta cititorilor.

De unde vin banii?

Citeste si:

Veniturile Google provin din publicitatea online. Chiar daca este cel mai utilizat motor de cautare potrivit unui studiu realizat de Nielsen NetRatings, Google a obtinut in 2005 un profit mult mai mic decat rivalul Yahoo. Google cauta in consecinta noi piete care sa sustina cresterea companiei.

Prima alegere a fost radioul, Google achizitionand compania dMarc Broadcasting, distribuitor de spatii publicitare pentru radiourile din SUA. Aceasta a reprezentat cea mai mare achizitie a Google, tranzactia fiind estimata la 918,3 milioane de euro. Noua strategie Google, aceea de a vinde spatii publicitare in interiorul publicatiilor, arata ambitia companiei americane de a deveni un 'magazin unic' pentru cei care doresc sa cumpere spatii publicitare, indiferent de suportul mediatic.

Potrivit unui studiu Emarketer, citat de Los Angeles Times, Internetul a atras anul trecut doar 2,8 % din sumele investite in promovare de catre companiile de pe teritoriul SUA, in timp ce revistele au atras 4,7 % iar ziarele 17,6 procente.