Google se plaseaza pe prima pozitie in topul mondial al celor mai cunoscute marci, depasind invingatorul din 2004, compania Apple, pozitionata in 2005 pe locul secund, potrivit unui sondaj realizat de publicatia online Brandchannel.com.

Lupta pentru prima pozitie se duce an de an intre Google si Apple. In ultimii patru ani, Google si Apple si-au impartit pe rand pozitia de lider. Ambele companii au incercat si in 2005 prin inovatii tehnologice sa castige cat mai multi utilizatori si implicit sa isi imbunatateasca imaginea.

Cele mai influente 5 branduri la nivel global

Anul 2005 a adus o schimbare in ceea ce priveste ocupantul locului intai. Google a fost votat cel mai influent brand, detronand astfel Apple care ocupase prima pozitie in 2004. Aproximativ 39 % din respondentii sondajului au optat pentru cel mai mare motor de cautare din lume. In anul care s-a incheiat, Google, brand-ul cu cel mai mare impact, a lansat pe piata mai multe produse destinate utilizatorilor sai, unul dintre acestea fiind Google Video, serviciu care permite cautarea si achizitionarea unor episoade din cele mai populare seriale de televiziune sau videoclipuri.

Producatorul american de echipamente IT Apple s-a situat pe pozitia a doua, la o distanta foarte mica de cei de la Google. Playerul de muzica digital iPod al celor de la Apple s-a vandut numai in ultimele trei luni ale anului 2005 in peste 14 milioane de unitati, aducand un important capital de imagine companiei si o crestere a profitului de 121,5 % fata de perioada similara din 2004.

Compania furnizoare de servicii de telefonie prin Internet, Skype, s-a situat pe pozitia a treia in preferintele publicului. Surprinzator este faptul ca eBay, cel mai mare site de licitatii online din lume, care a anuntat in septembrie anul trecut ca va achizitiona Skype pentru 3,3 miliarde de euro, s-a clasat doar pe pozitia a noua in clasamentul anual intocmit de catre Brandchannel.com.

Pe pozitia a patra s-a clasat liderul liderul mondial al pietei de retail si al cafenelelor, Starbucks. Aceasta clasare isi gaseste explicatia in ritualul aproape cotidian de a merge la cumparaturi sau intr-o cafenea, marca avand astfel un impact major asupra publicului.

Pe locul 5 s-a situat producatorul suedez de mobila Ikea. Ikea este recunoscuta pe plan mondial ca fiind o companie care produce mobila usor de asamblat, cu un design practic si modern.

Cele mai influente 10 branduri ale anului 2005

1. Google
2. Apple
3. Skype
4. Starbucks
5. Ikea
6. Nokia
7. Yahoo!
8. Firefox
9. eBay
10.Sony

Al Jazeera nu mai este un brand

Postul de televiziune arab Al Jazeera a reprezentat cea mai surprinzatoare aparitie in clasamentul intocmit in 2004 a fost . Acesta ofera o imagine diferita a realitatii in comparatie cu cea oferita de posturile americane si europene si, in acelasi timp, constituie singura cale de acces in regiunea "fierbinte" a Orientului Mijlociu. Ca urmare a faptului ca in 2005 climatul din regiune a fost mult mai stabil, Al Jazeera s-a situat doar pe pozitia 25.

Surpriza neplacuta Coca Cola

O alta surpriza este reprezentata de absenta din primele zece branduri a producatorului de bauturi racoritoare Coca-Cola, care a ocupat pozitia a 14-a. Respondentii au votat drept cea mai influenta marca din industria articolelor sportive Puma, care s-a clasat pe 16, urmata de Nike pe locul 18 si Adidas pe 20. Cel mai popular brand din industria producatoare de masini este Toyata, clasat pe 20 in clasamentul general, devansand BMW (26) si Volkswagen (34).

In ceea ce priveste impartirea pe regiuni, Nokia este considerat cel mai bun brand din Europa si Africa, urmat de Ikea, Skype si Zara. In America de Nord, Apple a devansat Google desi la nivel mondial ordinea este inversa. Sony este liderul clasamentului in Asia, urmat de Toyota, Samsung si LG.

La realizarea acestui studiu intocmit de Brandchannel.com au participat peste 2500 de persoane din 99 de tari, cei mai multi dintre acestia avand intre 26 si 35 de ani. Voturile au fost exprimate in perioada noiembrie-decembrie, iar fiecare vizitator a avut dreptul de a vota un numar de cinci branduri pentru fiecare regiune.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.