Ceea ce la inceputul anului erau doar ingrijorari, s-a transformat in preocupare mondiala. Recesiunea ameninta cele mai mari economii din lume si din Europa. Daca in urma cu cativa ani, responsabilitatea sociala era doar o noua abordare, un vector de imagine, un atribut optional, ea capata acum conturul unei oportunitati de relansare.

Evenimentul CSR’08 Living the Green, organizat de Saga Business&Community cu sprijinul Orange Romania, partener principal inca de la prima editie si a CSR Europe, aduce in atentia mediului de afaceri romanesc beneficiile pe care le ofera responsabilitatea sociala nu numai in conditii obisnuite, dar mai ales in contextul unei economii in prag de recesiune.

20 de specialisti internationali, alaturi de peste 15 vorbitori cunoscuti pe plan local vor discuta timp de doua zile despre oportunitatile pe care le creeaza responsabilitatea sociala chiar in momentul in care companiile se afla sub presiunea de a-si justifica mai mult ca oricand actiunile in fata consumatorilor si a societatii.

Participantii vor beneficia de studii de caz privind mai bune metode de a face fata disponibilizarilor masive, reducerilor drastice de cheltuieli, scaderii nivelului de trai prin: minimizarea impactului negativ asupra mediului, un bun management al talentului prin implicarea angajatilor in comunitate, imbunatatirea conduitei in afaceri si crearea unei relatii de incredere intre client si furnizor, micsorarea amprentei de carbon si implicit a efectelor nocive asupra climei. Un brand etic, o companie responsabila, un angajator model are de castigat dincolo de o imagine buna, un real avantaj competitiv si castiguri materiale.

Citeste si:

Pierluigi Orati, CSR Manager la Enel, afirma ca “In ziua de astazi, singura cale de a exista, de a rezista, de a avea succes si de a fi competitiv pe piata este de a infrunta nevoia unei lumi mai bune, prin urmare de a fi sustenabil fata de aspectele legate de mediu, cele sociale si financiare.”

Schimbarile climatice sunt si vor continua sa constituie o problema masiva la nivel global. Costurile pe care le implica amprenta de carbon, pe langa cresterea pretului petrolului si a bunurilor de strica necesitate, demonstreaza nevoia unei reevaluari a manierei in care sunt facute afacerile in Romania, iar justificari de ordin economic, etic si social arata ca este momentul unei reevaluari a prioritatilor fiecarei companii.

„Un eveniment precum CSR’08, ofera companiilor din Romania posibilitatea de a compara ceea ce se intampla in tara lor cu ceea ce se intampla peste hotare privitor la Responsabilitatea Sociala Corporativa. Este o oportunitate care ar putea sa ofere valoare adaugata reprezentantilor companiilor si antreprenorilor care participa, o oportunitate de a incepe linistit inca din prima zi aceste actiuni de CSR, decat de a se lupta in viitorul apropiat.” a adaugat Pierluigi Orati, care va vorbi in cadrul sesiunii Schimbarile climatice ca strategie de marketing.