Morar a blocat abuziv "Dosarul Flota" invocand arbitrar asa-zisa "imunitate prezidentiala". In vreme ce seful DNA refuza sa duca la indeplinire dispozitiile din 2005 ale Inaltei Curti de Casatie si sa returneze "Dosarul Flota" instantei de judecata, prescriptia raspunderii penale curge, fara nici o piedica, in favoarea lui Traian Basescu.

Pe zi ce trece, insa, ies la iveala implicari tot mai clare ale lui Basescu in devalizarea flotei Petromin SA, in pofida succintelor sale justificari, facute pe la tot felul de posturi de televiziune, in care acesta bagatelizeaza dimensiunile jafului, acreditand ideea ca altii ar fi vinovatii. ZIUA a intrat in posesia unor documente care vorbesc de la sine despre participatia lui Basescu in jaful de la Petromin. In perioada 2002 - 2003, Parchetul National Anticoruptie, condus pe atunci de procurorul general Ioan Amarie, a trimis Comisiei speciale privind raspunderea ministeriala de la Presedintia Romaniei o sinteza a "activitatii infractionale desfasurate de fostul ministru al Transporturilor Traian Basescu".

Sinteza PNA releva faptul ca actualul sef al statului este un exponent al puterii politice care, imediat dupa Revolutie, a prejudiciat avutia publica prin inginerii financiare care se traduc prin abuzuri si grave incalcari ale legilor. Surprinde mai cu seama o descoperire invocata de procurorii anticoruptie. Si anume disparitia din contul firmei Petroklav Inc. Bahamas, infiintata la ordinul lui Traian Basescu in 1991, a sumei de 500.000 dolari SUA. Inexplicabil, anchetatorii nu au mers pana la capat pe aceasta pista, desi au descoperit o coincidenta uluitoare: Basescu era presedinte - director general (cu drept de semnatura in banca), si a parasit functia de presedinte al board-ului Petroklav Bahamas la scurt timp dupa ce banii au fost varsati in contul firmei. Cel care l-a urmat imediat in functie, la conducerea firmei din Bahamas, habar nu a avut de existenta celor 500.000 de dolari din cont.

Citeste si:

Basescu s-a pus in fruntea bucatelor

Din probele administrate de magistrati, rezulta pierderea ilegala a 16 nave maritime ale CNM Petromin SA, angajate in relatii cu parteneri norvegieni. Prejudiciul este estimat la circa 300 milioane de dolari. Implicarea ministrului Traian Basescu este mentionata incepand cu 11.04.1991, cand a semnat alaturi de inculpatul Calin Marinescu (zis "Shogunul"), fost secretar de stat la Transporturi, o scrisoare de intentie cu grupul de firme private norvegian Torvald Klaveness Group - Klaveness Chartering. Scrisoarea de intentie obliga la constituirea unei societati mixte norvegiano-romane, cu cote de participare de cate 50%, pentru o pretinsa retehnologizare a 16 nave ale Petromin SA.

La data semnarii scrisorii de intentie, Basescu era secretar de stat la Transporturi si sef al Departamentului Marinei Civile, iar Calin Marinescu era directorul general al Petromin SA. Din probele administrate nu a reiesit existenta unui mandat sau aprobari guvernamentale ori ierarhice functiei lui Basescu, astfel ca angajarea partii romane (detinatoarea celor 16 nave) a aparut ca un act abuziv. Ca urmare a scrisorii de intentie, la 14.05.1991 s-a semnat contractul dintre Petromin SA si Klaveness Chartering pentru constituirea societatii Petroklav Inc. Bahamas. Culmea, contractul avea o clauza care prevedea conditia unei aprobari a Guvernului Romaniei, cerinta care nu s-a indeplinit niciodata.