Renault a prezentat versiunea electrica a noului Megane Sedan, numita Fluence. Deocamdata concept.

Renault Fluence Z.E.Noul Renault Megane Sedan se va numi Fluence, iar versiunea de serie a fost prezentata de francezi acum doua saptamani. P elanga acest model, renault prezeinta la Frankfurt o versiune cu propulsie electrica a lui Fluence, deocamdata concept, dar se spune clar in comunicatul de presa ca peste cativa ani va exista si o motorizare electrica pentru Fluence.

Renault Fluence Z.E.Conceptul se numeste Fluence Z.E. si seamana doar la nivel general cu masina de serie, fiind sensibil mai fantezist. Farurile si stopurile sunt cu cu LED-uri, plafonul este transparent, iar portierele nu au manere propriu zise, acestea fiind inlocuite cu un sistem touch. Totusi, cand va intra in productia de serie este de asteptat ca Fluence sa arate ca masina cu propulsie conventionala, doar tehnologia urmand sa fie importata de pe acest concept.

Renault Fluence Z.E.Interiorul lui Fluence Z.E. mizeaz tot pe comenzile touch si pe display-uri, fara nici un fel de indicatoare analogice. Tabloul de bord cuprinde un singur ceas digital, in cadrul caruia sunt afisate toate datele referitoare la parametrii masinii, inclusiv starea de incarcare a bateriilor. Display-urile climatizarii sunt pozitionate in bord, pe laterale, iar soferul are la dispozitie un buton pe cotiera centrala, care selecteaza diferite functii.

Renault Fluence Z.E.Z.E. este echipat cu un motor electric pozitionat pe puntea fata, acesta fiind alimentat de bateriile amplsate intre scaunele spate si portbagaj. Puterea maxima este de 95 CP (cuplu - 226 Nm), cam cat livreaza un motor pe benzina, de intrare in gama. Greutatea bateriilor se simte, asa ca masa la gol a masinii este de 1,6 tone. Nici autonomia nu este foarte mare (160 km), dar este de asteptat ca aceasta sa fie mai buna in cazul masinii de serie, peste cativa ani.

La o priza normala, durata de incarcare a baterilor este cuprinsa intre 4 si 8 ore, iar cu un sistem special bateriile pot fi incarcate in doar 20 de minute. Francezii mizeaza pe o retea de alimentare pentru masinile electrice, retea care nu exista in prezent, decat la scara foarte mica. In conditiile in care aceasta ar fi pusa la punct, soferului unui Fluence electric are si optiunea a schimba bateriile descarcate cu unel incarcate, operatie posibila in doar 3 minute.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.