Un control oftalmologic ar putea fi solutia pentru diagnosticarea maladiei Alzheimer, potrivit oamenilor de stiinta americani, care au realizat un studiu pe soareci prin care au analizat schimbarille care au loc la nivelul unor celule de pe retina.

O echipa de cercetatori a descoperit ca soarecii programati genetic sa sufere de Alzheimer au inregistrat modificari in ceea ce priveste dimensiunea stratului celular al ochilor. Schimbarile care au loc la nivelul unor celule de pe retina pot contribui la diagnosticarea si urmarirea evolutiei bolii Alzheimer, spun oamenii de stiinta.

Deoarece retina este o extensie directa a creierului, cercetatorii considera ca pierderea straturilor neuronale care alcatuiesc retina ar putea avea legatura cu pierderea celulelor cerebrale in cazul bolii Alzheimer. Potrivit oamenilor de stiinta, aceasta descoperire ar putea face ca, in viitor, medicii oftalmologi sa fie capabili sa detecteze boala Alzheimer la un control obisnuit, daca vor avea instrumentele corespunzatoare.

Modificarile care au loc in aceste straturi celulare de pe retina ar putea ajuta, de asemenea, la detectarea glaucomului - care provoaca orbirea si este considerata o boala neurodegenerativa la fel ca maladia Alzheimer -, au spus cercetatorii.

Potrivit lui Scott Turner, director al programului dedicat tulburarilor de memorie de la Georgetown University Medical Center, retina este o extensie a creierului, deci este firesc sa se verifice daca anumite procese patologice care au loc in creierul unei persoane ce sufera de Alzheimer se regasesc si la nivelul ochilor. Turner si colegii sai au analizat dimensiunea retinei intr-o zona care nu a mai fost investigata inainte. Astfel, a descoperit ca reducerea dimensiunii retinei s-a produs numai in cazul soarecilor care sufereau de Alzheimer, scrie MEDIAFAX.

Oamenii de stiinta sunt de parere ca aceasta cercetare reprezinta o noua cale de intelegere a modului in care maladia Alzheimer evolueaza si ar putea fi o solutie pentru diagnosticarea acestei boli.

Potrivit cercetatorilor, este nevoie de efectuarea studilor pe oameni pentru a afla daca schimbarile care au avut loc la soareci vor avea loc si la acestia. In prezent, indicatorii prin care este diagnosticata boala Alzheimer sunt fie costisitori, fie invazivi. O scanare a dimensiunii retinei ar fi si o solutie ieftina si noninvaziva.

Prințul Harry și Meghan Markle după ce au aflat că prințesa de...
Prințul Harry și Meghan...

Alzheimer este o boala neurodegenerativa si este cel mai cunoscut tip de dementa. Cauza dezvoltarii acestei boli este inca necunoscuta si nu exista tratament care sa o vindece. De multe ori, trece neobservata multi ani, pana cand se degradeaza prea multe celule si simptomele devin vizibile. Se considera ca tratarea acestei boli din timp este o actiune vitala in prevenirea pierderii memoriei.