O creatura fosila ciudata, datand din urma cu peste 500 de milioane de ani, al carei aspect il evoca pe cel al unui falus, a fost descoperita in Canada, au anuntat biologii canadieni, al caror studiu a fost publicat miercuri in revista Nature.

Denumita Spartobranchus tenuis, aceasta creatura a fost descoperita intr-un depozit de fosile din sisturile din Burgess, in Muntii Stancosi canadieni. Sectiunea de depozit in care a fost descoperita creatura este veche de peste 505 milioane de ani.

Spartobranchus tenuis face parte, potrivit cercetatorilor, din familia viermilor cunoscuti sub numele stiintific de Enteropneusta, o specie care prospera in prezent in nisipul fin din apele adanci si in noroiul din apele putin adanci, scrie MEDIAFAX.

Christopher Cameron, de la Universitatea din Montreal, si colegii sai considera ca descoperirea acestei creaturi "adauga 200 de milioane de ani registrelor fosile ale enteropneustelor, facandu-le sa urce pe firul timpului pana in perioada cambriana".

"Acesti viermi au un corp moale si din acest motiv se intampla foarte rar sa descoperim fosile ale lor", a explicat Christopher Cameron.

Viermii Enteropneusta fac parte din increngatura Hemichordata (hemicordate), alaturi de clasa Pterobranchia.

"Este incredibil sa vezi cat de mult seamana Spartobranchus tenuis fosilizati cu viermii Enteropneusta din zilele noastre, cu exceptia faptului ca ei formeaza tuburi fibroase", a declarat Christopher Cameron.

Acesti viermi isi petreceau cel putin o parte din viata in acele tuburi, un obicei care a disparut la viermi cu gland din zilele noastre, dar care continua sa existe la "verisorii" lor din clasa Pterobranchia. Acele tuburi reprezinta, potrivit cercetatorilor canadieni, veriga-lipsa care face legatura dintre principalele doua familii de hemicordate.