Auto 22 Iulie 2017 18:37
Iar asta nu face decat sa confirme faptul ca Toyota RAV4 Hybrid este un SUV de succes pe care romanii nu-l baga prea mult in seama. Ar fi bine sa incepem sa ne orientam incet-incet spre tehnologii mai noi, mai putin poluante, iar Toyota mi-a oferit ocazia sa va prezint astazi una dintre variante.

Am fost foarte bucuros atunci cand am aflat ca va trebui sa ma prezint la baietii buni din nordul Capitalei pentru a lua RAV4 Hybrid la un tur de forta pe drumurile noastre. Mai pusesem mana pe un model mai vechi acum vreo cativa ani si ramasesem cu impresii bune, asa ca aveam nitcaiva asteptari de la noul SUV, mai ales ca mi-au spus si ca modelul pe care-l voi primi este si mai putin poluant! Partea cu adevarat buna este ca si consumul este neasteptat de mic, dar asta am aflat pe parcursul test-drive-ului.

Slava Domnului pentru facelift-uri! Toyota RAV4 este un model bine cunoscut in Romania, insa masina lansata anul trecut in tara noastra a venit parca cu un intreg nou suflu! Imaginea redefinita a automobilului astuia face din RAV4 Hybrid un adevarat competitor pe piata auto romaneasca. Si cum SUV-urile se vand pe banda rulanta la noi, miscarea importatorului japonez parca pare inteleapta. Sa vedem totusi care e treaba cu "Hybrid" si de ce RAV4 poate sa aiba succes major in tara noastra.

Test-drive cu Toyota RAV4 Hybrid. Primul contact

Mare, alba, ochioasa si un feeling de agresivitate incununata de o senzatie ca s-ar putea oricand transforma in robot. Cu toate astea, parca emana si un pic de sensibilitate, un mic sentiment de "ia-ma de aici si du-ma departe". Asta mi-a transmis prima oara cand am vazut masina in parcarea baietilor si fetelor de la Toyota Romania.

Cu inscriptii mari "I am hybrid" pe laterale deja ma asteptam la ceva plictisitor si o perioada lipsita de orice senzatii tari. Ce senzatii tari sa vrei de la SUV, asa-i? Ei bine, cand faci alegerea de a-ti lua o masina mare, nu te gandesti doar ca vrei sa vezi traficul dintr-o pozitie superioara, nu? O iei pentru ca mai mergi si pe la tara si-ti place sa mai bagi si cate un gratar prin padure, iar asta nu inseamna ca vei avea peste tot drum asfaltat sau, cel putin, betonat.

Am trecut de inspectia exterioara si m-am asezat cu multa incredere in scaunul soferului. Mi-am adus aminte pe loc de Toyota C-HR. Doar ca aici vorbim despre cu totul altceva. Scaunele sunt mari, suficient de moi cat sa stai relaxat, vizibilitatea excelenta, iar pozitia la volan este ideala pentru drum lung. Daca iti place sa te bucuri de traseele lungi si iti mangai privirea cu peisaje pitoresti, atunci ar fi bine sa stii ca la volanul lui RAV4 vei putea face linistit acest lucru. Construit in asa fel incat sa ai o prindere buna, indiferent de cum iti place sa stai ca sofer, volanul este unul potrivit pentru masina asta si (cred eu) pe placul oricarui sofer.

Citeste si:
Noua generație Toyota C-HR: motorizări electrificate cu până la 223 CP
Noua generație Toyota C-HR:...

N-am fost, in schimb, niciodata fanul butoanelor mari pe care apasandu-le simti plasticul ala tare, iar asta am gasit pe RAV4. Nu e nimic in neregula cu ele, functioneaza impecabil si n-ai nicio grija ca masina nu va executa comanda pe care i-o dai, dar mie, pur si simplu, nu mi-a placut senzatia la atingere foarte mult. E drept, masina nici nu costa mult, insa parca mergeau niste butoane mai finute pe un volan cusut cu piele.

Modelul testat de mine a avut si pilot automat care seama cu cel de pe Toyota Hilux, asa ca daca vreti sa aflati mai multe despre sistem, am povestit acolo mai pe larg. Singura diferenta e ca pe RAV4 e un pic mai finut si functioneaza in acord cu sistemul de regenerare de energie despre care vorbim un pic mai tarziu.

Daca tot suntem la capitolul interior, atunci ar fi bine sa precizam ca avem disponibil pe acest model butonul Start&Stop si, odata cu el, si renumitul sistem. N-am simtit nicio clipa ca m-ar afecta in vreun fel oprirea motorului termic pentru economie, atunci cand opream la semafor. Cu toate ca, e bine sa stiti ca atunci cand aveti energie in baterie, masina functioneaza in regim complet electric pana la o viteza de 60 de km/h. E atat de faina senzatia cand scazi viteza si zici ca parca plutesti pe asfalt. Mai simti din cand in cand cate o denivelare, dar nu ai ce faci, nu suntem pe circuit.

Citeste si:
Noul Lucid Gravity, primul SUV electric al mărcii: autonomie de 708...
Noul Lucid Gravity, primul...

Cutia de viteze a lui Toyota RAV4 Hybrid e gandita bine, dar mie nu imi place design-ul ei. Parca e o mica bata de baseball sau ceva asemanator unui mini-ciomag. Chiar daca la atingere e placut si vei schimba tot timpul linistit din D in R sau P, cred ca se putea un pic mai bine la capitolul creatie. Am un feeling ca pe modelul urmator schimbatorul asta va fi mult, mult mai minimalist.

Mi-ar fi placut sa am si frana electromecanica, dar cea clasica nu m-a deranjat. Din contra, m-a facut sa fiu mai atent atunci cand stationez.

Aerul conditionat in schimb m-a facut sa ma gandesc daca nu cumva e stricat pentru ca pana in treapta a patra de-abia daca-l auzi, lucru foarte fain gandit si pus in practica pentru RAV4.

Sistemul multimedia m-a pus un pic pe ganduri. Imi place atat de mult Toyota, insa se pare ca sunt incapatanati sa nu ajunga in 2017 la acest capitol. Nu ma intelegeti gresit, ecranul cu touch este responsiv si poti sa-l folosesti cu incredere, mai ales pentru navigatie si ascultat muzica, insa nu inteleg de ce afisajul ala seamana cu ceea ce reda monitorul meu CRT de cand eram copil... Vreau si eu de la Toyota un sistem de infotainment care sa arate frumos, frumos de tot si care sa-ti bucure inima atunci cand vrei sa cauti o informatie, sa suni pe cineva sau sa gasesti un loc in care trebuie sa ajungi.

Citeste si:
Noul Ford Kuga facelift: versiune plug-in hybrid cu 69 km autonomie...
Noul Ford Kuga facelift:...

toyota rav4 hybrid

Un lucru pe care nu stiu daca l-am mai mentionat si la alte masini: mi-au placut usile foarte mult. Se vede cand o masina este gandita de la 0 pentru confortul cumparatorului. Atunci cand deschizi usa, aparatoare de noroi este integrata in usa, astfel iti va fi foarte greu sa te murdaresti atunci cand vei urca la volan. Thumbs up din partea mea pentru acest mic aspect ignorat de multi constructori auto.

Deja stiti de obsesiile mele, asa ca vi le spun pe scurt: sunetul este bun, dar cu bass firav, insa pasagerii mei au fost incantati, iar stergatoarele sunt foarte eficiente. Luminile sunt, dupa cum ne asteptam cu totii de la un model Toyota, bine gandite si asigura vizibilitate excelenta pe timp de noapte.

La un moment dat, cand iti vei lua ochii de la ce chestiute sunt prin bord si te prinzi care-i faza cu Hybrid, o sa descoperi si partea din spate si-ti vei da seama ca ai prea mult spatiu. Serios, chiar este foarte, foarte mult spatiu in RAV4. Spatii de depozitare peste tot! De asta imi plac inginerii, designerii si oamenii care lucreaza la o astfel de masina. Gasesc tot felul de portite pentru a crea mai mult confort. Spre exemplu, pasagerul din dreapta are un loc unde poate sa-si puna telefonul sau o carte chiar in bord.

TEST-DRIVE cu Toyota RAV4 Hybrid. Tehnologia

Sistemul de propulsie hibrid integral al noului model Toyota RAV4 Hybrid combina un motor termic pe benzina de 2.0 litri, cu un motor electric puternic, pentru versiunea 4×2. Un al doilea, motor electric, montat în spatele masinii, echipeaza versiunea cu tractiune integrala 4×4, ce confera un plus de tractiune si o capacitate de remorcare de pana la 1.650 kg. Dezvoltand o putere totala a sistemului de 145 kW / 197 CP, noul RAV4 hibrid ofera un timp de accelerare de la 0-100 km/h de doar 8,3 secunde, un consum de combustibil de top in clasa sa, de numai 4,9l / 100 km si emisii de CO2 scazute de 115 g/km.
Citeste si:
TEST-DRIVE. BMW Seria 6 Gran Coupe – am condus un vis
TEST-DRIVE. BMW Seria 6 Gran...

toyota rav4 hybrid

Un alt lucru de care va trebui sa tineti cont, daca veti alege aceasta masina e faptul ca atunci cand franezi sau iei piciorul de pe pedala de acceleratie, hibridele Toyota folosesc un sistem inovator numit "franare regenerativa”. Masina nu mai trebuie sa distribuie energie catre roţi, iar acest lucru permite rotilor aflate in miscare sa alimenteze generatorul automobilului, lucru care produce energie electrica ce se stocheaza in baterie pentru o utilizare ulterioara. Pe scurt, franati cu incredere si fara frica pentru ca in loc sa se consume doar placutele de frana, acum castigati si energie.

Test-drive cu Toyota RAV4 Hybrid. Concluzii

Nu are rost sa o mai dreg... Mi-a placut mult toyota RAV4 Hybrid. Poate pentru ca stilul meu de condus e mai de pensionar, ca-mi place sa ma uit pe drumuri sa prind si eu cateva cadre in memorie de pe unde ma plimb. Oricum ar fi, ceva stiu sigur: aceasta masina se potriveste pentru o familie mare si fericita.

Mergeti la test-drive si vedeti daca am avut sau nu dreptate. S-ar putea sa fiti surprinsi de ceea ce ofera Toyota la noi in tara.

Toate fotografiile pot fi gasite AICI!

Pe data viitoare!


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.