Incredibil 9 Mai 2008 01:18
Descoperirea genomului caracteristic ornitorincului va putea duce la intelegerea mecanismului evolutiei omului si animalelor, se arata intr-un studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea Oxford.

“Genomul ornitorincului este extrem de important deoarece reprezinta veriga lipsa in intelegerea noastra despre cum noi, oamenii si alte mamifere, am evoluat la inceput. Acesta este biletul nostru de intoarcere in timp, la perioada in care toate maiferele depuneau oua, dar isi hraneau puii cu lapte”, a explicat Chris Ponting, cercetator la Universitatea Oxford, unul dintre autorii studiului. Potrivit cercetarii, criteriul depunerii de oua reprezinta un amalgam de gene corespunzatoare pasarilor, reptilelor si mamiferelor.

Provenit din estul Australiei si Tazmania, ornitorincul semi-acvatic se pare ca s-a desprins dintr-un stramos inrudit cu oamenii, in urma cu aproximativ 170 de milioane de ani. “Comparand genomul ornitorincului cu genomul altor mamifere, vom putea studia genele care s-au conservat pe durata evolutiei”, a declarat Richard Wilson, cercetator la Universitatea Washington si autor al studiului.

Creatura este atat de ciudata incat, atunci cand primele exemplare au fost aduse in Europa, la sfarsitul secolului al XVIII-lea, biologii au crezut ca au de-a face cu o farsa de taxidermie, o compozitie formata din corpul unui viezure si botul unei rate gigantice. Particularitatea acestui amestec de corpuri este clar reflectata in ADN-ul animalului, sustin cercetatorii.

Gardianul