Suedezii vor aseza anul acesta sub brad o gramada de cadouri ecologice. Haine din bumbac organic, dulciuri bio si multe alte produse ecologice vor fi oferite in dar celor dragi in schimbul obiectelor si alimentelor traditionale

Magazinele din Suedia care ofera astfel de produse au ajuns deja la un numar-record de vanzari, iar un studiu de specialitate, dat recent publicitatii, arata ca stocurile de produse bio sunt mereu pe zero.
Craciunul a declansat in supermarketurile din Suedia goana dupa cadourile "verzi". Desi producatorii traditionali nu vor da faliment, iar purcelul sau curcanul nu va fi ocolit, un studiu realizat de Federatia Suedeza de Comert arata ca vanzarile inregistrate la produsele organice vor atinge anul acesta incasari-record, cifrate la 62 miliarde de coroane suedeze.

"Am observat ca oamenii sunt din ce in ce mai interesati de hrana si de imbracamintea ecologica, iar in preajma Craciunului aceste preferinte surclaseaza interesul pentru celelalte produse, sustine purtatorul de cuvant al federatiei, Margareta Ternell.

Orice poarta marca bio se vinde ca painea calda. De la sunca adusa din fermele ecologice si pana la blugii din bumbac organic, care sunt la mare cautare, totul se vinde mai ceva decat painea calda.

Studiul efectuat de comerciantii suedezi mai arata ca inca din primele sase luni ale acestui an vanzarile la produsele "curate" au crescut cu 130%. Acest procentaj este neasteptat de bun si le garanteaza producatorilor venituri decente, astfel incat sa-si poata acoperi cheltuielile si, totodata, sa poata aduce pe piata cantitati suficiente de produse bio.

Blugii eco, la mare pret in Suedia

Unele dintre produsele confectionate din bumbac sau din lana organica, pentru care cumparatorii scot din buzunar multi bani, sunt insotite de fotografii si mesaje din partea producatorilor. Blugii, de exemplu, care sunt la mare cautare, sunt ambalati in sacose pe care se poate citi - "tesatura pura, calitate pura, concept pur, comert pur, traditii pure".

Intr-unul dintre magazinele din Stockholm care promoveaza produsele "verzi", angajatii furiseaza in buzunarele clientilor "certificate de actionar" care atesta ca marfurile pe care le au in cos reprezinta pasaportul pentru o viata mai curata si le confera puterea de a se implica cat mai mult in actiuni care promoveaza salvarea planetei. "Cadourile mele vor fi alese anul acesta numai dintre produsele ecologice", spune una dintre clientele magazinului, aratand cu interes spre rafturile cu rochii si blugi ecologici.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.