Auto 10 Aprilie 2008 00:31
Dupa ce s-a convins de succesul celor de la Renault cu modelul Logan, Volkswagen s-a hotarat sa arunce pe piata un concurent pentru modelul produs de Dacia la Mioveni. Astfel, de la sfarsitul anului 2009, germanii vor produce la uzina lor din Kaluga, Rusia, un automobil ieftin, derivat din modelul de clasa mica Polo. Oficialii VW au declarat ca modelul va concura cu Logan, Hyundai Accent si Lada Kalina.

Dupa cum spuneam, manevra germanilor vine dupa succesul celor de la Renault cu modelul Logan. Chiar in Germania Dacia s-a vandut foarte bine, cu toata reclama negativa facuta de presa si chiar de ADAC (Clubul German Auto) prin deja celebrul "test al elanului" pe care Logan nu l-ar fi trecut.

Echipare de baza, fara prea multe optiuni
"O noua masina «de buget» bazata pe modelul Volkswagen Polo va fi produsa in uzina Kaluga, la sfarsitul anului 2009", a spus Ulrich Hackenberg, membru al Consiliului de Administratie al VW pe probleme de dezvoltare, scrie Russia-InfoCentre, care citeaza Russian Business.

Automobilul va concura cu modele precum Renault Logan, Hyundai Accent si Lada Kalina, al caror pret mediu este de 11.320 dolari, 12.600 dolari, respectiv 10.100 dolari.

Potrivit informatiilor din presa rusa, jumatate dintre masinile produse la Kaluga, adica 75.000 de unitati, vor costa mai putin de 10.000 de euro. Analistii sunt de parere, insa, ca acest pret va acoperi doar variantele in echiparea de baza, fara prea multe optiuni.

Productia Volkswagen Group la fabrica de la Kaluga, Rusia, a inceput la sfarsitul lunii noiembrie 2007. La uzina vor fi asamblate in acest an 66.000 de masini marca Volkswagen si Skoda.

O a doua linie de productie va fi deschisa anul viitor, crescand astfel capacitatea unitatii la 150.000 de masini. De asemenea, vor fi adaugate un atelier de caroserie si unul de vopsitorie. Vanzarile grupului german Volkswagen, al patrulea constructor auto la nivel mondial, au avansat anul trecut cu 7,9%, la 6,189 milioane de unitati, compania mizand si in acest an pe o crestere a livrarilor.

Ce fac francezii
Concurenta, adica Grupul Renault, estimeaza ca va ajunge sa vanda pe piata germana 25.000 de masini Logan in 2009 si 30.000 anual pe termen mediu, a declarat recent un oficial Renault. "Germania este piata cu cei mai pretentiosi cumparatori si, cu toate acestea, cererea pentru Logan creste continuu. (...) Anul trecut am vandut 6.000 de masini Logan, anul acesta cred ca vom ajunge la 15.000, iar in 2009 am vrea sa ajungem la 25.000", a spus Jacques Rivoal, director la Renault Germania. El a adaugat ca, pe termen mediu, vanzarile anuale de Dacia Logan pe piata germana ar putea ajunge la 30.000 de unitati.

Facatura "testul elanului", in varianta ADAC
Vanzarile sunt considerate multumitoare cu toate ca in luna iulie 2005 presa germana si ADAC au facut praf Loganul. Concret, cei de la ADAC au supus Dacia "testului elanului", la care nu ar fi rezistat. Potrivit raportului dat publicitatii si citat de catre presa germana (Hamburger Abendblatt sau Spiegel OnLine), in urma testului Loganul s-ar fi rasturnat la viteza de 65 km/h.

Testul elanului consta intr-o succesiune de viraje bruste, la viteza din ce in ce mai mare. Potrivit forumurilor de specialitate, janta rotii din fata, pe care a pivotat Loganul rasturnat era singura din tabla, restul fiind din aluminiu.

Purtatorul de cuvant al reprezentantei Renault din Germania, Martin Zimmermann, citat de Hamburger Abendblatt, afirma la acea vreme ca la testele efectuate de compania Renault nu au fost probleme cu Dacia Logan. El a mai precizat ca automobilul testat de ADAC va fi examinat in detaliu de catre firma producatoare.

Pe forumurile de specialitate din Franta (www.forum-auto.com) si Romania (www.daciaclub.ro) rezultatul testului facut de germani a fost intens contestat. Organizatorii ADAC au fost acuzati de rea-credinta, dat fiind succesul Logan pe piata germana, unde se vandusera deja 500 de bucati.
Ulterior, nemtii au retras rezultatele testelor cu Dacia Logan. S-a considerat ca testul efectuat de ADAC n-a respectat regulile impuse de inventatorii probei - jurnalisti auto din Suedia -, putand fi socotit „o facatura”.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.