Deși în calendare este încă toamnă, Moș Crăciun a ajuns mai devreme în magazine. Oameni de zăpadă, ghirlande sau dulciuri cu tematică, comercianții au pus deja marfa la raft, astfel încât cumpărătorii să aibă destul timp la dispoziție pentru a lua tot ce e nevoie pentru sărbătorile de iarnă, dat fiind bugetul mult mai restrictiv din acest an, în contextul scumpirilor. Cei care nu lasă pe ultima sută cumpărăturile reușesc să economisească.

Moș Crăciun a ajuns mai devreme în magazine

Magazinele arată de parcă am fi în data de 25 decembrie. Celebrul Moș Crăciun, renii și oamenii de zăpadă au ajuns deja în magazine și sunt pregătiți pentru cei care vor să își împodobească locuințele de sărbători.

Pentru moment, majoritatea oamenilor doar admiră decorațiunile, în timp ce își fac socotelile. În schimb, cei prevăzători au început deja să cumpere din toate câte un pic. Vremurile grele îi fac pe mulți să bifeze treptat produse de pe lista de cumpărături pentru Crăciun. De aceea și comercianții s-au gândit că ar fi bine să îl scoată mai devreme pe Moș Crăciun la înaintare.

„Urmează să crească prețurile în perioada următoare, adică noiembrie și decembrie”, a declarat Ziad, patronul unui magazin de decorațiuni, pentru Kanal D.

Retail jobs

Prețurile decorațiunilor pornesc de la 40 de lei și pot ajunge până la 1.500 de lei. Pentru o figurină cu leduri cu Moș Crăciun, care acum costă 300 de lei, în preajma sărbătorilor vom plăti cu 50 de lei mai mult.

Cât despre cei care vor să comande online decorațiuni pentru Crăciun, antreprenorii ne recomandă să nu lăsăm comenzile prea mult în coș, existând riscul să primim coletele după Crăciun.

„Cel mai bine este să cumpere din timp, pentru că în acea perioadă, cu cât ne apropiem mai tare de Crăciun, din 15 până în 24 decembrie, traficul devine infernal. Sunt prețuri pentru fiecare buzunar. Pornim de la 50 de lei până la 4.000 de lei”, a spus Ovidiu Damian, director magazin online, pentru sursa citată.

Câți bani cheltuie oamenii de rând în perioada sărbătorilor de iarnă

Cheltuielile de sărbători au revenit pe creștere în 2021, cu un avans de 5% față de 2020, după un declin de 7%. 68% dintre consumatori se așteaptă la prețuri mai mari față de sezonul precedent, conform studiului Deloitte Holiday Retail Survey 2021.

Citeste si:
Magazinele „îngheață” prețurile la unele produse, pentru a atrage...
Magazinele „îngheață”...

La rândul lor, o treime dintre comercianții participanți la studiu mizează pe o creștere de două cifre a comenzilor de sărbători, în timp ce 43% estimează majorări sub 10%.

Potrivit studiului, în 2021, sumele alocate cheltuielilor de sărbători s-au ridicat la 1.463 de dolari de persoană, în creștere de la 1.387 de dolari în 2020, evoluția fiind bazată în mare parte pe comportamentul persoanelor cu venituri mai ridicate.

„Îmbunătățirea percepției consumatorilor cu privire la siguranța sanitară a determinat creșterea încrederii în perspectivele economice și în evoluția situației financiare personale, cu impact pozitiv asupra obiceiurilor de consum specifice sărbătorilor. Cu toate acestea, cumpărătorii conștientizează trendul inflaționist care se manifestă la nivel global și rămân prudenți în privința cheltuielilor.

Citeste si:
Beri străine pe rafturile magazinelor din Moscova, deși...
Beri străine pe rafturile...

Spre exemplu, în zona euro, ponderea cetățenilor care estimează o inflație mai mare în 2021 față de 2020 este de 67%, cea mai ridicată din 2008 până în prezent, potrivit unui Eurobarometru publicat recent. În România, BNR estimează o inflație de 7,5% pentru anul acesta și de 5,6% pentru finalul lui 2022”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.

Studiul Deloitte 2021 Holiday Retail Survey a fost realizat pe baza unui sondaj la care au participat peste 4.300 de consumatori din SUA și 30 de directori din companii de retail care au, în proporție de 90%, venituri anuale de peste un miliard de dolari.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 24 Octombrie 2022 - 09 : 10

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.