Testarea standardizată nu este obligatorie, e precizarea făcută de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, care a anunțat această etapă săptămâna trecută și care se arăta dornic să afle nivelul de pregătire al elevilor, în condițiile în care mulți dintre ei au analfabetism funcțional. Alte mențiuni despre Evaluarea Națională din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a și testarea standardizată.

Ministrul Educației: Testarea standardizată nu este obligatorie. Precizări despre Evaluările Naționale din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a

Ministrul Educației a mai făcut o precizare despre sistemul educațional: copiii nu sunt obligați să participe nici măcar la Evaluările Naționale din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Însă, dacă pentru aceste evaluări sunt stabilite zile și ore clare, testarea standardizată se va putea da în timpul orelor de Matematică și Română.

Subiectele primite de elevii din 329 de școli vor fi noi, astfel încât să fie analizate și rezolvate la prima vedere. Testele vor dura cel mult 30 de minute, în cazul învățământului primar, și maximum o oră, în cazul gimnaziului și liceului.

Cum se vor desfășura evaluările standardizate

Testele prin care va fi pilotată evaluarea standardizată, decise printr-un ordin de ministru publicat în 13 mai, redactat în 12 mai, în doar câteva ore, sunt un lucru „total diferit de ceea ce am făcut până acum în sensul că acest test va putea fi aplicat pe orice dispozitiv (…).

Retail jobs

Și nu presupune nici măcar pentru profesor un efort suplimentar, pentru că nu evaluează lucrările, ele se evaluează automat pe platformă”, a spus vineri, într-o intervenție la Radio România, Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației.

„Vom aplica o testare 100% digitalizată. Are dublu obiectiv: pe de o parte, pentru a sta la baza viitoarelor strategii ale Ministerului Educației, pe de altă parte de a măsura ceea ce s-a întâmplat în sistemul de educație din ultimii doi ani. Și, de ce nu, obișnuiești copiii cu sistemul de evaluare exclusiv digital, având în vedere, de exemplu, că de anul acesta testele PISA se aplică doar digital. Eșantionul de unități de învățământ conține șapte unități în fiecare județ al țării, alese pe toate nivele valorice, pentru că nu ne dorim rezultate distorsionate”, a completat acesta.

Citeste si:
Bilanț COVID-19, 20 mai 2022. Cifrele înregistrate în România
Bilanț COVID-19, 20 mai 2022....

Evaluarea standardizată la finalul anului școlar 2021 - 2022 se organizează de către inspectoratele școlare județene/al municipiului București în perioada 30 mai - 10 iunie pentru elevii claselor I-a - a VII-a și în perioada 30 mai - 8 iunie pentru elevii claselor a IX-a - a XI-a.

Ce se întâmplă cu rezultatele evaluării standardizate

Disciplinele la care se organizează această testare sunt următoarele:

a) pentru elevii claselor I-a - a VII-a, limba română și matematică;

b) pentru elevii claselor a IX-a - a XI-a, limba română și, în funcție de filieră, profil și specializare, disciplina care se susține la examenul național de bacalaureat, ca probă obligatorie a profilului, matematică sau istorie.

În urma evaluării standardizate de la finalul anului școlar 2021 - 2022 sunt furnizate detalii despre întrebările la care elevul a răspuns și se generează rapoarte de narative de evaluare la finalul fiecărui test. Acestea nu se transformă în calificative/note acordate învățăceilor și nu pot fi folosite în vederea evaluării activității cadrelor didactice.

Citeste si:
Rezultate Evaluare Națională 2022. Elevii au nevoie de codul unic...
Rezultate Evaluare Națională...

Rapoartele narative de evaluare analizează în detaliu competențele elevilor, adică precizează nivelul de cunoștințe, așa încât la nivelul Ministerului Educației să poată fi adoptate o serie de măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 19 Mai 2022 - 10 : 05

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.