Adolescentii care se uita prea mult la reclamele pentru alimente nesanatoase de tipul junk food ar putea consuma sute de pungi de chipsuri, ciocolata si bauturi carbogazoase in plus, in fiecare an, in comparatie cu cei care nu privesc reclame, spune un nou studiu preluat de Press Association.

Organizatia nonprofit dedicata cercetarii in domeniul cancerului, Cancer Research UK (CRUK), sustine ca adolescentii care privesc mai mult de trei ore pe zi reclame TV sunt mai predispusi la a manca mai multe alimente junk food in decursul unui an.

Organizatia argumenteaza ca marketingul in domeniul junk food este un factor de risc ''clar, consistent si cumulativ'' pentru consumul ridicat de alimente nesanatoase.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 3.300 de tineri britanici cu varste cuprinse intre 11 si 19 ani si a analizat comportamentele alimentare si cele legate de urmarirea programelor de televiziune.

Cercetatorii au ajuns la concluzia ca cei care petreceau mai mult timp in fata micului ecran erau de 1,9 ori mai predispusi la consumul a doua sau mai multe bauturi dulci pe saptamana si de 1,8 ori mai predispusi sa consume junk-food saptamanal, scrie Agerpres.

Tinerii cu un nivel mai ridicat de expunere la reclame, mai predispusi la consumul de junk food

In cazul tinerilor care se uita la televizor fara a privi reclamele, cercetatorii nu au identificat o legatura intre timpul petrecut in fata ecranului si probabilitatea de a consuma mai multe alimente nesanatoase.

Diferenta dintre un consum intens de junk food si unul scazut este de cel putin 520 de produse pe an, spun cercetatorii.

''Asta inseamna ca expunerea la publicitate poate avea un impact substantial asupra populatiei'', este concluzia celui mai recent studiu CRUK.

Autorii spun ca tinerii expusi la publicitate in timpul utilizarii serviciilor de televiziune la cerere sunt de asemenea supusi riscului.

Cei expusi la cantitati mari de reclame sunt de 1,5 ori mai predispusi la a consuma doua pana la patru bauturi carbogazoase in fiecare saptamana.

Jyotsna Vohra, unul dintre autorii studiului, spune: ''Este cea mai clara dovada de pana acum ca reclamele la junk food pot creste cantitatea de alimente pe care tinerii aleg sa o consume''.

''Au trecut 10 ani de cand prima si singura reglementare din domeniul marketingului TV la produse junk food a fost introdusa de Ofcom (agentia guvernamentala britanica din domeniul telecomunicatiilor, n. red.) si este in mod serios depasita'', a adaugat cercetatoarea.

''Ofcom trebuie sa opreasca rularea reclamelor la junk food din timpul emisiunilor populare in randul tinerilor precum concursurile de talente si meciurile de footbal, pentru care nu exista reglementari'',
sustine Jyotsna Vohra.

''Studiul nostru sugereaza ca reducerea marketingului TV la junk food poate ajuta la oprirea crizei obezitatii'',
concluzioneaza cercetatoarea.

Citeste si:
Facebook şi Google nu vor elimina toate reclamele înşelătoare
Facebook şi Google nu vor...

Comentand pe marginea studiului, Caroline Cerny, de la Obesity Health Alliance a spus: ''Acum este momentul sa actionam, prin restrictii asupra reclamelor la junk food inainte de ora 9:00 p.m. pentru a-i proteja pe copii impotriva expunerii la publicitatea la alimentatia nesanatoasa.''


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.